måndag 2 maj 2016

Lite plantering

ägnade jag mig åt under helgen.

Jag hade sån tur att jag under min logistikrutt med tjejerna till deras olika bollaktiviteter passerade en rad olika ställen där det fanns blommor så jag passade på att spontanshoppa lite här och lite där. 

Eller jag hade faktiskt en plan och så råkade det finnas!





Ett flak fullt av taklök som ska täcka en zinkbalja, jag tänker att rådjuren inte ska vara så sugna men man vet ju aldrig....













Lavendel till en av baljorna, har aldrig lyckats med lavendel men nu är det flera år sen så jag vill prova, de doftar så ljuvligt och ska ju definitivt vara rådjurssäkra, det är som ni märker prio ett i mina val här! Jag sätter inte ut en enda godisskål till de små liven i år!






En påse buxbom, förra årets överlevde vintern i en liten blomlåda utan någon omvårdnad så jag satsar på flera såna!














Gott fika såklart när man trädgårdsfixar, köpt sådant när man inte hinner baka! Dessa ljuvliga skapelser är nya favoriter på vårt lokala bageri, Morning Buns heter de så ni vet ni som bor i mina hoods men de är klart beroendeframkallande. Jag försökte få min kollega idag att vi skulle ha ett promenadmöte, alltså till bageriet då.... Som tur var hann hon inte!! Nån måtta får det vara ändå!







Jag höll på att plantera in i det sista på Valborg, ägnade typ 2 minuter till att svida om till kvällens middag som bara var några hus bort. En underbar kväll, sån energiboost!














Annars pågår fortfarande fix med två yngstas rum här, sakta men säkert. Här en liten sneak peak på ny matta som jag är galet nöjd med! (Ellos)

Maken är inte bästis med kalkfärgen kan jag säga, det har blivit några vändor med den och nu ikväll efter en strykning så svor han på att det var den sista oavsett resultat så vi får väl se då....

Bara det att det står en burk kalkfärg till och ett gammalt linneskåp som väntar på ny kostym sen....


Nu en kopp te och jag bara måste ha en kvällsmacka trots att jag åt massvis av middag!




                                                                                     Kram Jenny

16 kommentarer:

  1. Så mysigt! Ljuvliga bilder... och din jeansblus vill jag ha! Så snygg!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  2. Så skön känsla när man får plantera ut lite växter. vad härligt det ser ut och jag gillar ditt förkläde. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Så underbara bilder.....och vilka goda bullar. Det gäller verkligen att njuta avböjde väder och annat gott. Thumbs up. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Så fint du gjort det. Åh, de där bullarna ser så goda ut, påminner de om croissanter i smaken? Kram

    SvaraRadera
  5. Så underbart härliga sommarbilder! Nu längtar man ännu mera efter riktig sommarvärme!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Här ska planteras lavendel för jag är också trött på att ge rådjuren dyra gottispåsar! Fint du har gjort det...jag har inte ens kommit igång, får ta mig i kragen :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  7. Åhh, vad roligt att se lite av dig också!!! <3 Din Greta-klänning är underbar och se små glimtar av ert vackra hus gör en också glaad!!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  8. Så fint du gör! Här har rådjuren haft kalas så nästa år ska jag tänka som du och köpa rådjurssäkra växter!
    Ha en fin helg!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  9. Ser ut som våren kommit till dej!
    Kul att ordna lite i trädgården!
    Vilken fika, skulle viljat vara med där!
    Ha en trevlig helgdag!

    SvaraRadera
  10. Så fint. Vi ska också ut i trädgården nu och plantera! Kram.

    SvaraRadera
  11. Så fint det blir. Klart du klarar lavendeln. Så goda bullarna ser ut. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Åh,sååå vackert 💕 ...
    Mysigt med gofika :)

    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  13. Så underbara bilder :) Lavendel är ju så fint <3 Kram och hoppas du får njuta av en fin lördag

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder, jag vill alltid typ flytta hem till dig :) kram Diana

    SvaraRadera
  15. Härliga vyer och bilder, som vanligt när vi kikar in här hos dej! Mattan är ju så söt, perfekt för ett ljuvligt flickrum.
    Hoppas du har en fin vecka,
    kramar

    SvaraRadera
  16. Tänk att tiden är här. Tiden då vi får fylla våra krukor och urnor igen. Härligt!
    Kram Helén

    SvaraRadera