tisdag 22 september 2015

Fixar & Fotograferar

När det är tyst härinne då är det ju så att livet tar för mycket tid för att jag ska hinna laga en massa ny mat och baka och skriva recept och styla och fota.

Men sen när jag har lite tid, åh Love it!


I helgen har jag fotograferat en massa, till Blocket faktiskt. Bloggandet har gjort mig till en sådan kvinna som tar tvåhundra bilder på Blocketfynden också..... "Du vet att du bara får ha sex bilder i annonsen va? säger J Nää det hade jag liksom förträngt.








Godmorgon tisdag, våra sänglampor som vi shoppade i Köpenhamn för länge sen bor inte här längre. De bor hos nån annan. Dessvärre bor inga nya sänglampor här hos oss ännu...... Så att ligga och läsa på kvällen som jag älskar att göra går sådär.....







Håller på med en lite light makeover av sovrummet, som kom sig av att flygelpallen med J´s gamla pulkaskinn han hade när han var liten har flyttat från hallen ner till vårt sovrum.






passade inte det marinblåvitrandiga klassiska fåtöljöverdraget längre.






Många kostymer har Ikeas Jennylund haft hos oss, ljusblårandig som amningsfåtölj i vårt gamla hus.







Rosarandig i Pärlans rum i gamla huset..... Man behöver inte hur många fåtöljöverdrag som helst... Får se om dessa kan fresta någon annan....














Lugnare intryck utan alla ränder och jag gillar det gamla skinnet och flygelpallen som ger sovrummet mera värme än det vita skrinet som stod där innan.








Passar på att ta bort lite sommartextilier som randigt överkast.















Vi hade en antik hylla över vår säng, jag vet inte hur jag fick den idén men det kändes helt rätt när jag ropade in hyllan på auktion. Nu vill jag ha det rent där med såsmåningom nya fina sänglampor!


Ett par av sakerna som stod på hyllan provar jag på nya platser i sovrummet. Gamla ramen i fönstret och bysten får prova stå på byrån.







Men det är i lilla hallen som jag fixor om helt, och jag kan ju bara inte vänta! De där Eupcalyptusbladen som jag ställt dit i tanken för så länge sen! De bara måste dit mitt i J`s spackling. Jag måste fånga känslan i det jag håller på med så vi jobbar sida vid sida. En spacklar och en småstylar vid hans sida! 





Igårkväll kom vi igång med att fixa i hallen, bilder kommer när det är klart! Jag är nöjd men det har ju också tagit mig två år att hitta detaljer jag har sökt.....

Nu så mot jobbet, hoppas hinna med en liten sväng till byggnadsvården på hemvägen....


Jag har haft lite strul med Blogger, med att fixa min presentation och blogglista. Jag jobbar inte längre som förskollärare på fölräldrakooperativet i byn. Det har jag inte gjort på länge. Jag är fortfarande pedagog i skolans värld men något helt annat. En stor utmaning och en massa massa jobb. Men härinne så handlar det inte om mitt jobb, absolut inte men iallafall.....


Önskar alla en fab tisdag, det tänker jag ha!


                                                                                      Kram Jenny

15 kommentarer:

  1. Waooo,så snyggt & mysigt ♡ ...
    Ha en alldeles fantastisk dag/Kram fina du!

    SvaraRadera
  2. Så fint!! Och nu blev jag plötsligt sugen på att fota och sälja saker på blocket jag med, ha ha!

    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  3. Så himla fint.
    Visst är det så att bloggen inte alltid hinns med, och då måste det
    få vara så tycker jag :)
    Kram Pia

    SvaraRadera
  4. Visst är det roligt att fixa hemma, möblera om och byta färger och former! Tack och lov så delar vi båda det intresset här hemma, det underlättar ju en hel del:) Det blev ju fint med pallen där, vilket fint minne med pulkaskinnet som klädsel.

    Ha en fin tisdagskväll,
    kramar

    SvaraRadera
  5. Haha, klart man måste styla mitt i spacklingen! Teamwork när det är som bäst!

    Jag har också tänkt försöka bli av med lite saker som bara ligger. Har än så länge bara samlat ihop allt, eller nästan allt, nu återstår fotandet.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  6. Du är ju för rolig.......Snygga bilder och det ser ut som om ni har det jätte fint. Nyfiken undrar vad jobbar du nu med?? Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Fint ert sovrum är. :-) Och den där jennylund känner jag igen men vi har en i kriget men såklart en randigt beige. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  8. Det är så fiffigt när man kan byta överdrag på Ikeas möbler! Vår soffa Tomelilla tillverkas ju inte mer så jag funderar på att beställa ett nytt på Bemz. Lite svårt att välja tyg bara...
    Lycka till med renoveringen, det blir nog jättefint!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  9. Åh vilken lyx att kunna byta kostym på möblerna :) Finfina bilder. Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Skönt att fixa ordning lite för hösten. Jag har inte riktigt kommit dit än... men det kommer!
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  11. Ni har så fint hemma :). Hoppas ni hittar nya tjusiga lampor!!
    KRAM

    SvaraRadera
  12. haha... men jag gör som du, fotar och redigerar bilder som ska ut på blocket. Är lite manisk med just redigeringen och redigerar gärna alla bilder what so ever, jobb eller privat. Men, men kul är det!
    Så fint hemma hos er och såklart måste man styla mitt i spacklandet, hallå liksom! :-)

    SvaraRadera
  13. Å, du fixar så fint, fotar så underbart och ger mig sådan inspiration! Älskar verkligen randigt och skulle kunna ha det lite överallt ;)

    Varm kram finaste, ha en jättefin helg

    Lotta

    SvaraRadera
  14. Åh, så fint du gör och vad bra när man kan lägga ut på blocket. Jag är jättedålig på det. Känns som ett helt projekt att lägga in annonser, men det går ju snabbt när man väl sätter igång. Hoppas du får en fin helg. Kram Annika

    SvaraRadera
  15. Du har det så himla fint hemma, så smakfullt inrett...
    Du har verkligen DET gäller inredning och detaljer, om man hade hälften liksom :)
    Hoppas du har en mysig helg.
    Stor kram
    Jessica

    SvaraRadera