fredag 25 maj 2012

Att börja helgen med trädgården



Idag när Ärtan och jag kom hem så skurade vi trädgårdsmöblerna, vi blev inte helt färdiga men vi är iallafall igång lite! Jag tycks inte komma någonvart med uteplatsen i år men nu ser jag fram emot en hel helg i trädgården. Just trädgårdsarbete är inte min starka sida, jag gillar att hålla på med krukor och så men det som jag ska sätta ner i jorden tenderar att dö...

Jag tänkte ju satsa på ett som jag trodde säkert kort (rådjursmässigt) pelargoner helst Mårbacka
då men fick ju sedan det goda rådet av Caroline med trädgårdsbloggen Gardentalk att det inte är så säkert. Och i blomsterbutiken fick jag lära mig att nu är det en ny generation av rådjur som äter lite mera sorter. Där ser man, en ny generation...


Iallafall så har jag idag satt vita pelargoner på grindstolparna, både grindstolparna och krukorna är kvar från det gamla huset som stod på tomten när vi köpte den. Vi har satt dit en ny grind och ett av sommarens mål är att bygga ett nytt staket!





Hus nummer fyra är vårat! Hit upp når de inte om de inte har giraffhalsar!!

     Godnatt // Kram Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar