söndag 18 oktober 2015

Udda tallrikar





För ett par veckor sedan så blev jag helt carried away på keramikoutleten..... Bar med mig inte mindre än 16 udda tallrikar hem. Jag skulle bara spendera lite tid där när Sessan hade sin tennislektion. Iallafall superbra pris och sen blev faktiskt dessa underbara en födelsedagspresent från mina föräldrar eftersom jag råkade sen fylla år en vecka senare!

Att ha en massa udda tallrikar är en dröm när man bloggar om mat så jaaa jag är glad!





Godmorgon,

Hade verkligen verkligen behövt sova ut idag.... Galen vecka och sen natt, men varje dag hela veckan så har jag vaknat innan klockan...

Har nu varit uppe ett bra tag för mig själv tagit hand om en massa disk från gårdagens middag och sen suttit vid datorn och gått igenom en massa bilder i sällskap med en stor latte toppad med dubbla espresso.























Igår så hade vi tre vänfamiljer över hos oss på middag och då blev det udda duknining här!

Olika form och färgerna går i ljusblått, beige, creme och grått. Ett par mindre tallrikar i turkost.







Linneservetter från Day Home, också de i udda färger, beige, grafitgrå och ljung.







Milda dova färger som jag gillar, kombinerat med vita skrynkliga linnelöpare och skira vita och gröna kvistar.






Blommor till en hel middagsdukning bara genom att köpa två 25kronorskvistar.










Jag har ett tillskott i min samling av Mikaela Willers ljusstakar, en beiggrå som kom till mig i somras när jag fått ett presentkort på en butik som har hennes saker.






Så då blev det även mixade färger på ljusstakarna.






Engelsk konfekt, lördagsgodis som är lika läckert i inredningen som i gommen.







Jättestora loppisfyndade zinkfatet har fått flytta in från trädgården.






Just nu går jag i tankar på att byta ut vårt soffbord som vi fyndade på blocket när huset var nybyggt.

Isåfall är planen mot två uddabord ett gjort av lastpallar som ska få en glasskiva och en kabeltrumma som ska få en betongskiva. Både pallar och trumma står i förrådet och väntar, jag tvekar lite men det här bordet känns så snällt. Så jag tar gärna emot lite tips av er!





Här ser ni också lampan som jag hade trubbel med i säkerhetskontrollen från Mallis i somras....



Sälja eller spara?


Så nu har jag medans jag skrivit inlägget gjort frukost och nu börjar familjen komma upp och sedan fotbollscup för Ärtan.


                                                                 Kram Jenny

10 kommentarer:

  1. Läcker dukning med fina färger som passar ihop fast det är udda porslin! Jättefint!
    Jag gillar ditt vita bord, det är så fint men jag förstår ju om du vill byta ut det och få lite förnyelse. Man vill ju det ibland trots att det man redan har också är fint. Din idé med lastpall och kabeltrumma låter spännande!
    Det är samma här, jag vaknar före klockan och om det är helg och ingen klocka ställd så vaknar jag ändå tidigt. Vill ju sova ut men det går bara inte....
    Ha en fin söndag!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  2. Åhh du har så himla fint! ja udda keramiktallrikar är verkligen läckert att duka med. ha en fin söndag! Kraaam pia

    SvaraRadera
  3. Fantastiskt & otroligt vackert ...
    /Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint det är med udda tallrikar. Personligt! Jag brukar handla tallrikar på loppis. Försöker hålla färgskalan, men mönstren och former kan variera. Tycker om det! Fin söndag till dig.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina fynd du gjorde på outletten, tur (eller lite synd ändå) att vi inte har något sådant ställe i vår närhet för då hade vi nog snart inte fått plats själva:) Men visst är tallrikar, bestick och annat i serveringsväg perfekt och roligt att ha många olika av när man har en blogg med mat.
    Dukningen ser ljuvlig ut, lite somrig och avkopplande - skön för ögat.
    Soffbordet som ni har nu gillar vi väldigt, själva är vi på jakt efter ett nytt och vitt men alla vi hittat hitintills är så låga, man får ju nästan sitta på golvet. Men vi förstår din längtan att byta ut, ändra om och fixa hemma är ju så roligt!

    Hoppas du får en fortsatt skön söndag och en bra vecka,
    kramar på dej

    SvaraRadera
  6. Spara! Du har det så fint och dina rokokoljusstakar i pastell är underbara!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  7. Snygg dukning...riktigt fint med udda. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Den där tallrikshögen ser helt underbar ut! Åh vad jag blev sugen.
    Och soffbordet, är så himla fint - absolut spara.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilka fina pastelliga färger på tallrikarna. Grattis i efterskott. Kram.

    SvaraRadera
  10. Vilket fynd, superfina tallrikar och ett stort vill ha på dem. En ljuvlig dukning. Kramisar Tina

    SvaraRadera