söndag 3 mars 2019

Helgfrukost som övergår till förmiddagsfika


















kan vara enda sättet att få frukostera med sina tonåringar! För om man väntar tills de behagar vakna så hinner man svälta ihjäl på kuppen!

Att låta sin egen frukost flyta ihop med förmiddagsfika är dessutom väldigt behagligt ibland på helgen när livet i veckorna går i tvåhundra!

Det syns på nåt sätt härinne hos mig, det är liksom bara helgfrukostinlägg.... Det enda jag hinner fota nuförtiden. Men då får det vara så just nu.





























Idag blev det morgonbakning för mig när resten sov! Enklaste frallorna ever, jag bakar dem varje vecka på jobbet, men aldrig hemma förutom idag då!






Rör ut ett paket jäst med 3/4 dl olivolja och 5 dl ljummet vatten + en rejäl nypa flingsalt. Tillsätt 12 dl vetemjöl special och jobba ihop till en deg, tillsätt sen lite mjöl i taget tills degen är lagom fast. Låt jäsa ca 40 minuter. Rulla 12 bullar, jäs igen! 20-30 minuter, grädda i 225 grader 8-10 minuter! Svalna på galler!











När jag ändå bakade så blev det en sockerkaka med, en klassisk med vaniljsmak. Du vet väl att hemligheten med en underbar sockerkaka är att vispa ägg och socker suuuuperlänge!




































Så när man själv är inne på typ fjärde kaffekoppen och tredje sockerkaksbiten då kommer kanske morgontrötta tonåringar kommer upp och äter frukost!











Oväntad påläggskombo när man inte hunnit handla, lyxsalami, leftovers från charkbricka och grön paprika, leftovers från kebab! Oväntat vansinnigt gott!





Vi kom hem från Sportlov i Lofsdalen igår kväll, jag, J och Ärtan. Pärlan och Sessan har varit på egna sportlovsäventyr. Märklig känsla, vi har dock varit med min Syster, D och pojkarna så ingen brist på kids ändå direkt! En alldeles underbar vecka, sån energiboost! Exakt vad vi behövde! Sol och stughäng!



Nu väntar vi hem Sessan som varit i Åre med kompisfamilj, sen blir det familjemiddag med catch up.
Håller på att laga Fläskotletter i tamarisky med ugnsrostad potatis, grönt chilismör och grönsallad med nektariner till söndagsmiddag. Recept på det hittar du här.















Efter middagen blir det hemmaspa med söndagsmask, ja alla masker ansiktsmask, hårmask, fotmask... Och så lite netflix och glass såklart.






                                                                              Kram Jenny







18 kommentarer:

  1. Åhhh känner igen det där med en frukost som övergår i både fika och brunch innan alla har fått i sig något efter uppvaknandet. Härliga bilder och tack för recept! Kram Tina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskastan och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) kärleksspell
      2) Förlorad kärlek
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) Bindande stavar
      6) Breakup Spells
      7) Förbanna en förälskad älskare.
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Härligt! Här blev det dagen efter frulle och jag njöt inte ett dugg. Hua.Mysiga bilder som vanligt os dig sånt som gör att man vill baka eller kanske få lite dåligt samvete för att man inte gör det. Ha Ha! a det så bra. kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Himmel så mycket gott här inne hos dig! Blir så sugen på frallor och sockerkaka:)
    Haha, känner igen det där med lååång frukost. Vi hade likasamma idag fast laxmackor och aprikospaj;).
    Ha en fin vecka
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Låter så mysigt med långfrukost. Kram!

    SvaraRadera
  5. Härligt när frukost och förmiddagsfika nästan flyter ihop med varandra.
    Ha en fin måndag.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Just på det sättet är det härligt att mjukstarta en dag på. Ska man vänta in tonåringar så kan man vänta länge ;-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Det är mysigt med helgfrukost. Jag har sportlov just nu så vi har helgfrukost hela veckan. Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  8. Tack för sockerkakstipset.

    SvaraRadera
  9. Låter mysigt, tycker jag.
    Jag gillar ju inte frukost, föredrar brunch.
    Ha det skönt!

    SvaraRadera
  10. Vilken helgfrukost kan inte bli bättre:)
    Kram Milla

    SvaraRadera
  11. Jamen så mysigt...älskar låååånga frukostar på helgerna!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  12. Så mysigt. Ha en fin vecka kram från Nina

    SvaraRadera
  13. Alltid så lyxigt med nybakade bullar. Hemmet luktar så där extra gott...och en sockerkaka...mmmm vilken god doft ( och smak). Känner igen det där med trötta tonåringar...när de äntligen orkar ta sig ur sängen. Här är ju barnen mer eller mindre utflugna så våra morgnar är lugna i vår egen takt.
    Mys spa, det är inte heller dumt...det borde jag fixa en kväll

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  14. Så härligt med långfrukost, helgerna är vikta för en lååång frukost... härligt. Får nog försöka hinna med ett bullbak i helgen...
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  15. Här blir jag som alltid frestad av godsaker.
    Hemma-spa låter trevligt.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  16. Det gör inget att du inte hinner fota annat än helgfrukostar... dina bilder är så magiska att de räcker för ett par veckor framöver! :)
    Så fin kökshandduk!
    Härligt att er vecka i Lofsdalen blev lyckad, det blev vår med i Vemdalen ;) :)
    Tack för komplimangen om mitt hår, den värmer. Men nyklippt var jag inte... jag hade inte ens fixat håret den dagen... gapskratt... =)
    Kram och ha en fin helg!
    /Maria

    SvaraRadera
  17. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081








































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081

    SvaraRadera