söndag 3 februari 2019

Dagens frukostmacka

kommer här!



























Frukosttoast med skinka, surkål & grillad paprika.

2 personer

4 skivor Levainbröd
4 skivor rökt skinka av god kvalité, jag brukar använda samisk som är min favvo
Tjocka skivor Gruyereost så det täcker 2 av brödskivorna
Dijonsenap att bre på brödskivorna
smör 
1 dl surkål
1/2 grillad paprikafilé på burk

Bred smör på brödskivorna, på de sidorna som ska vara utåt! Bred sedan Dijonsenap på två av skivornas andra sida och dela sedan upp surkålen ovanpå senapen. Lägg sedan 2 skinkskivor på varje macka strimla paprikan i långa strimlor och fördela dem ovanpå skinkan, toppa med gruyereskivor och kläm sedan på de andra brödskivorna med smörsidorna uppåt!
Grilla i smörgåsgrill!





















Detta var vår frukost igår! Tillsammans med fruktsallad, grapfruktsjuice och kaffe!






















Godmorgon Söndag! Oj vad det har snöat! För mig räcker det nu, med snön..... Jag hatar vinterlogistiken på hala, smala sliriga vägar. 
En vecka till som rusade förbi och januari är slut. 
Vad ska ni göra idag?
Jag måste jobba undan lite för att komma ikapp, det blir nog våfflor till lunch och förhoppningsvis PW med vännerna och en massa catchup. Vi hade tänkt bada bastu med dopp i havet men det känns som om bastun har snöat inne nu. Men om det funkar så är det underbart! Älskar den knivskarpa känslan när man badar vintertid!
Men nu svepa kaffet, ut med hunden och fixa scones till dagens frulle!


                                                                             
                                                                             Kram Jenny 


19 kommentarer:

  1. Klämmackor är ju bara så gott. har aldrig testat med surkål dock. Fruktsalladen på burk ser ju toppenfräscht ut. Jättefina bilder. Ja du nu kan det sluta snöa. Ska kolla lite på skidåkningen på tv sedan blir det skotta av igen. Kraaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskastan och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) kärleksspell
      2) Förlorad kärlek
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) Bindande stavar
      6) Breakup Spells
      7) Förbanna en förälskad älskare.
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Men, wow... vilken hotellfrukost! Ser verkligen gott ut! Vet din familj om hur lyckligt lottade dom är som har Dig i sitt hus!!??
    Ha ha ha.. Ja jisses vad snö det har kommit!!Men jag gillar`t... ;)
    Önskar Dig den skönaste söndagen!
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  3. Härlig frukost du bjuder på :)
    Här har det också kommit en del snö. Så nu ut och skotta...

    Ha en skön söndag! (Låter skönt med bastu men är tveksam till dopp i havet)
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Hej
    vilken härlig frukost du gjort ser så läckert och lyxigt ut.
    Här har det med kommit hur mycket snö som helst, funderar på att ta en promenad om jag hinner, vi ska till jouröppna vårdcentralen med våran lilla tjej som inte alls är så pigg. Haft hög feber hostar och nyser massor och är extremt slemmig i halsen, så är lite rädd att det blir lunginflammation av det då hon inte kan få upp slemmet själv.
    Ha en fin dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Vilken fräsch och god frukost. Surkål har jag aldrig testat att ha i toast. Ha en fin dag, kram!

    SvaraRadera
  6. Åh så gott! Ny macka att testa, tack för recept!
    Jo, nog har det snöat... hade en aktivitet i Sthlm inbokad, men ändrade planerna p g a snön faktiskt. Nu blir det nog mest slappardag och kanske snöskottning...
    Kram/maria

    SvaraRadera
  7. Mums så gott ni fick till frukost. Receptet behåller jag och tänker prova det.
    Ha en fin söndag .
    Kram Carin

    SvaraRadera
  8. Mysfrukost:)
    Idag vilar jag bort min eländiga hosta
    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar frukost, nu blir det att ta fram smörgåsgrillen. Står någonstans i skåpet och har inte blivit använd på länge.
    Ha en härlig vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Vilken trevlig start på dagen. Här i Skellefteå har det toksnöat så det kan bli svårt att få upp dörren på en stund då man ska ut. Vår nu, tack!

    SvaraRadera
  11. Men lägg av så lyxigt! Jag fantiserar fortfarande oom frukosten på MJs i Malmö i går. Den äggröran, mmmmmm.

    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Wooow vad gott och lyxigt! Och snön... väck med den nu tycker jag också. Kramar //Tina

    SvaraRadera
  13. Så gott, kan jag flytta hem till dig?kramis

    SvaraRadera
  14. Galet modig att vinterbada, själv är jag badkrukan deluxe!!!
    Grillad macka, även om jag är lite suspekt på surkålen och frukt burkarna...oh lala så gott det ser ut!

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  15. Härlig macka. Bra tips med surkål, något jag inte själv skulle kommit på. Älskar surkål!
    Förstår att många i Sverige är trötta på så mycket snö.
    Vinterbadet får mig att rysa, aldrig! Men vet att många gillar det, men inte min grej.
    Ha det bra, snart helg igen!

    SvaraRadera
  16. Åhh så gott! Älskar både gruyereost och surkål så denna måste jag testa...alltid så inspirerande att kika in till dig :)
    KRAM från Titti

    SvaraRadera
  17. Så gott det ser ut. Jag vill gärna också ha vår nu. Även om vi inte haft mycket snö. Här är det mycket regn och rusk. Inte kul det heller. Men just nu är det uppehåll. Får se hur länge det varar.

    Ha en fin helg Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081








































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081

    SvaraRadera