lördag 19 januari 2019

January mood
































Älskade vovven som precis har blivit frisk från magsjuka eller om han var dålig efter att ha ätit lite hyacint, inte så bra för hundar..... Men nu är han pigg igen, galet energisk!

Och hyacinterna åker ut nu överblommade, jag köpte massvis efter nyår när de var på vrakpris för hyacinter är en av mina absoluta älsklingsblommor. Brukar göra så varje år, förvara dem i skafferiet så jag har hela januari och nu samsas de med en stor bunt skir brudslöja på köksbänken, den åkte in när granen som vi i år haft i köket vid matbordet. Ny favoritplats för den!














Den fick stå till tjugondag knut, vilket är rekord hos oss, jag brukar vilja bli av med den snabbt som tusan annars, i år hade jag däremot svårt att skiljas från den..... Den fällde inte ett enda barr.














Julkulorna har jag ännu inte fått undan, de ligger på stora zinkfatet som en gigantisk karamellskål, de ska viras in i silkespapper och stoppas undan idag eller allra senast imorgon iallafall.






























Januari är vår mesta födelsedagsmånad här i huset, vi har redan rivit av ett kalas för Ärtan som blev 12, här är blommorna från hennes dukning, fortfarande fina efter två veckor och i taket hänger det kvar guldiga ballonger. Imorgon så blir det nämligen kalas igen, då blir Sessan 16 år.

























Förra året så gjorde jag ett nytt tårtrecept till Sessans födelsedag, Polkamaräng med chokladglasyr och banan, recept här I år så har hon inte önskat mammas tårta utan Leilas, närmare bestämt den här


Så den ska jag baka två stycken utav ikväll, önskemiddagen är asiatiskt och i den ramen har jag tydligen full frihet, funderar på två rätter som man kan välja utav.













Januari betyder att semmelsäsongen är igång! Har ni ätit er första? Här hottas en leftoversemla upp med nytt florsocker! Ja! Jag har ätit min första (och min andra)






























Har ni shoppat något på rean? Mest födelsedagspresenter till januariflickorna har det blivit här, men dessa doftljus hittade jag på Kicks, man får med en liten ljussax att klippa veken med så att det ska brinna jämnt. Jag brukar hålla på och trixa jättemycket med mina doftljus för att få ut allt! sätta i nya ljusstumpar och hålla på, så detta föll jag för! Underbar doft också! Och bästa rean, först 50 % sen 30 % till. Tjejmatte!


























Förra lördagens frukost! Med saffransscones, grundrecept på mina scones här.  Nu blir det nytt frukostfix, älskar dessa långa helgfrukostar när jobbveckorna är så intensiva som de är för mig just nu! Mina föräldrar är här så idag behöver jag inte baka för mamma har fyllt brödburk och frys med hembakat bröd.


















Vad ska ni göra idag? Här blir det en liten shoppingtur med mamma och minsta inför födelsedagsmiddagen imorgon, tårtbakning, dukning och allmänt kalasfix och så fotbollsmatch såklart! Det är liksom inte helg på riktigt annars!




                                                     Happy weekend!

                                                                Kram Jenny

18 kommentarer:

  1. Ha en fin och skön lördag nu med alla förberedelser för i morgon.
    Kram Carin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskastan och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag känner som har ett problem med förhållandet, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskramen som hjälpt mig med mitt eget problem. Hans email: {drogunduspellcaster@gmail.com} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.
      1) kärleksspell
      2) Förlorad kärlek
      3) Skilsmässa Spells
      4) Äktenskapsstavar
      5) Bindande stavar
      6) Breakup Spells
      7) Förbanna en förälskad älskare.
      8.) Du vill vara befordrad på ditt kontor
      9) vill tillfredsställa din älskare
      10) Lotteri
      Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
      genom {drogunduspellcaster@gmail.com}

      Radera
  2. Vilka underbara bilder, hoppas du får en härlig lördag. Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Härligt inlägg. Skönt att fina vovven mår bättre nu.
    Hade också lite svårt att skiljas från granen, men den åkte ut förra veckan.
    Japp, både första, andra och tredje semlan är i magen :) .
    Ha en fin kalashelg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder du bjuder på! Här blev det frukost ute och sedan träning!
    Kram och ah en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Dina matbilder är ju bara så himla fina och härliga. Ja det blev en tripp till IKEA handla till jobbet. Lite matshopping och sen raka vägen hem i soffan. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  6. Åh så härligt inlägg!
    Nope, ingen semla än, men lite reafynd ;)
    Ser fram emot att få ett ex av din bok!! ;) =) Signerad, tack! ;) =)
    Kram och ha en fin lördagkväll!
    /Maria

    SvaraRadera
  7. Skönt att vovven är på bättringsvägen igen! Första semlan åt jag idag. Är inte någon stor semmeläskare precis men minst en varje säsong måste jag ändå mofsa i mig. Här har vi också flera födelsedagar att fira i början på året så jag ska sno några av dina härliga recept. Ha en fortsatt fin helg! Kram //Tina

    SvaraRadera
  8. Näpp, ingen semla än och ingen shopping på rean 🙁 Men jag har varit ute och fått en massa frisk luft och dagsljus idag 🙌
    Ha en kalasfin dag imorgon 🎈🎁🎂
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Lilla vovven! Skönt att han mår bra! Härligt med en massa kalas i januari. Behövs roligheter i kylan. Grattis o Hurrarop!

    Jag har klickat hem lite Filippa K från rean. 50% just nu och det gillar jag.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder, härligt att lilla vovven blev bra. Här har det inte blivit någon semla än, brukar i alla fall bli en i januari.
    Du har så många fina recept, måste testa...
    Ha en härlig dag!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  11. Här är det också mycket kalasande för tillfället. Så härliga bilder du bjuder på. Grattis till dina tjejer. Så skönt att vovven mår bra igen. Ha en härlig dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  12. Så smart att köpa hyacinter till vrakpris och gotta sig i efter nyår. Det ska jag ta efter nästa jul. Och japp, årets första semla har jag också rivit av - nomnomnom! Kram

    SvaraRadera
  13. Jag är också januaribarn och fyller år snart, väldigt snart.
    Har just kommit tillbaka hem från ett Sverigebesök och då blev det semlor, älskar semlor!!!!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  14. Idag 26 dagar in i Januari fick jag äntligen ner den sista stjärnan från fönstret. Det har inte hjälpt att bara blänga på den. Rean är svår att håla sig ifrån så det har blivit en delkläder och snyggaste vattenglasen från Newport. bara en helg med Ullared shopping kvar, sen får jag nog hålla mer hårt i plånboken.
    Tårtan låter så god, så det blir nog ett toppen kalas. Semor har vi bara pratat om på jobb, så jag måste nog snart äta en också

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  15. Du bjuder på så härliga bilder jämt! Så mycket kalas i januari... Jag har också haft mitt, liksom brorsan och sonen, en morbror och en farmor... :)
    Mmmmumsigt med semlor, måste vara en om dagen... för det ingår väl i kostcirkeln!!??
    Kraaam Kate

    SvaraRadera
  16. Stackars hunden.
    Fina bilder
    Ha det gott
    Kram Milla

    SvaraRadera
  17. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081








































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081

    SvaraRadera