söndag 21 juli 2013

Hemma

igen efter den stora fotbollscupen i Göteborg som varade i en vecka. Pärlans lag tog sig ända till den stora finalen där det blev silver så att en vecka med mycket nerver och spänning har det varit. det är därför det har varit tyst här på bloggen och jag har inte hunnit titta in till er andra heller.

Kvällen innan cupen lagade jag mat till ett stort party, inte minsta bild kan jag visa då jag var tvungen att koncentrera mig på maten och att ställa upp den snyggt! Jag hade inte någon tillgänglig fotograf heller såhär i semestern. J hjälpte mig att leverera så han kunde inte fota heller. Men jag är nöjd och vad ännu viktigare min kund som hade partyt var nöjd och glad! Så att jag diskade och fixade och trixade in i det sista tills jag satte mig i bilen till Göteborg för prick en vecka sen!

Underbar hemmadag idag, såhär på sommaren i detta ljuvliga väder så gör det liksom ingenting att man måste dra matvagnen jättestora varvet runt mataffären och tvätta femtioelva maskiner tvätt.




Vår lunch idag, spett med kyckling (marinerad i citronsaft- och skal, olivolja vitlök och spiskummin) grön paprika och halloumi. Till det en salsa på jordgubbar, gurka, koriander, chili, röd knipplök, citronsaft och olivolja och  smörstekt färskpotatis med sesamfrön. (Kommer från lantliv Mat & Vin 2009)


Naturella jordgubbar med gurka till småtjejer som är kräsna.



En stund i solen med senaste nummret av Lantliv, jag skickade iväg flickorna med ett litermått. "Om ni fyller detta så kan vi göra den här pajen" De var borta i evigheter, faktum är att de kom in nyss jag hade lite tappat tidsuppfattningen. Men det fick dem att sluta fred med varann iallafall... Fast pajen får vänta tills imorgon!


Mitt loppisfynd på hemresan igår, den här vasen. Den står i TVrummets hörn nu där jag känner in den, jag tänker mig ett par vita lejongap i den. Men jag tyckte den var fin tom också. Det står så mycket loppisfynd här som jag provar runt att det känns rörigt, allt blev inte som jag tänkt... Så jag har en del att stuva om.

Men imorgon drar vi till stranden för att sen ta upp förrådsbygget och andra projekt igen i övermorgon!



                                     Kram Jenny

18 kommentarer:

  1. Vilken mumsmat och härliga bilder i blått och vitt. Ha en fin kväll. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vad mycket gott du visar (blev hungrig igen ;)), härliga bilder!
    Grattis till dottern! Vår yngste son var med i Gothia men de gick bara till kvartsfinal, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Så mycket god mat o härliga bilder. Grattis till dottern. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Grattis till silvret, och det var duktiga
    tjejer som plockade blåbär. Din fyndade
    gröna vas är underbart fin, skulle passa
    med två rabarberblad i också.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  5. Verkligen jättefint. Du bjuder på så himla fina bilder.
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Härligt att du är tillbaka och SILVER ÄR JU SUPERBRAAAAA! Vasen var kanonfin och din mat, ja.... Man vill ju bara flytta in bums! Bilden med de blå kuddarna och tidningen var sååååå fiiiiin! Du kan du!

    Sommarkraam
    Petronella

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder som vanligt :) Grattis till dottern.
    Ha en fin dag.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Åh så mycket gott!! Älskar vitt o blått!
    vackra bilder...
    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Oh, my! Vilken lyxlunch! Du är såååå välkommen hem till mig och laga lunch om du känner för det. ;)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  10. Ser ut som en väldigt god lunch.. Gillar vasen, supersnygg.
    Ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  11. Så roligt för Pärlan och hennes lag! Grattis t silvret...
    Då har du spenderat dagarna i mina hemtrakter :)
    Härliga bilder du visar...
    Fint loppisfynd!
    Hoppas ni fick en härlig dag på stranden!

    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  12. Så duktigt med silver:)
    Fina bilder, ser jättegott ut! Och vilken fin vas, älskar loppisfynd:)

    Kram fredrika

    SvaraRadera
  13. Vad kul att Pärlan och hennes lag fick silvret, Grattis.
    Såg ju ut som en smarrigt god lunch.
    Vasen var ju verkligen jätte fin, vilket fynd!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Men!! Då har du ju varit i min kära hemstad i en hel vecka! Vad kul att det gick så bra för din dotter!

    Ja, ingen lagar mat till vardags lika lyxigt som du:))

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  15. Grattis till den Silver Vinsten ! :)
    Härligt ! Bra Jobbat ! :)

    Vilka ljuvliga bilder....dy kan du att få till det !.:)
    Visst verkade att vara mycket gott i den aenaste LNtlivs tidningen...
    men har ej testat nått än.

    Så gott allt ser ! Kanske borde vi esta också en tur till blåbörs skogen :)

    Ha nu en fin fortsättning på sommaren !
    Tack goa du för dina hälsningar.
    Jag är inte så bra bloggvän för tillfället :(
    Men det är bättre sedan tilm hösten.

    Må så gott ! KRAM

    SvaraRadera
  16. Vilka bilder raring =) Helt underbara.
    Sååå mycket gott. Ha en toppen fin dag <3 Kramen

    SvaraRadera
  17. Härliga sommarbilder kram Diana

    SvaraRadera
  18. Vilket fynd! Och mums säger jag bara!

    Kram Malin

    SvaraRadera