måndag 23 juli 2012

Tillbaka till civilisationen

Hej, hej! Har kommit tillbaka efter en och en halv veckas radioskugga! Inget internet, ingen mobil, i och för sig väldigt skönt men jag hade tänkt blogga från underbara, underbara Danmark men det gick inte från där vi hyrde hus...

Här kommer iallafall lite bilder!







Många små fina byar runt Skagen och Nordvästkusten har det blivit. En ny varje dag alla med fantastiska stränder, ljuvligt goda luncher, för att inte tala om shoppingen. I Danmark tycks allt vara fint, jag vet inte kanske är det så att alla danskar föds med en utpräglat god smak...





Godaste kaffet, "Sort magi" och en alldeles alldeles underbar sockerkaka inköpt på världens finaste bageri där man ville ha allt!

Nu är vi på väg tillbaka hem, har stannat till hos mamma & pappa på vägen hem, sitter och proppar i mig mammas hemlagade köttbullar kalla. Jag har tappat räkningen, ni vet mammas köttbullar...

Sedan ska jag förbereda kvällens middag karréspetten med jordgubbssalsan från inläggen 4e & 5e juli. Hoppar potatissalladen med primörer och rabarber jag gjorde då och tar färskpotatis med smörklickar, rödlök och hackad persilja till istället!

                Kram Jenny


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar