måndag 30 april 2012

Middagsfix!

Jag förbereder kvällens middag, ibland springer jag ut och planterar en liten blomma, samtidigt som jag inventerar sommarklänningar. Jag måste nog börja samla ihop mig och enbart tänka på middagen... Jag har iallafall dukat...




Den här kokboken ; Systrarna Eisenmans mingelmat kom tomten med till mig i julas. Jag hade dock kunnat köpa den bara för ett enda av recepten; steak tartare - underbara miniråbiffar på mörkt bröd. Jag gjorde dem på nyår och då proppade jag i mig så många själv att jag nästan fick skämmas! Så jag hoppas att de blir lika goda ikväll! Jag testar även ett par andra från denna ikväll, en liten hallon-rödlökskompott står och puttrar på spisen som ett litet tillbehör till osten bl a!


 
Ett par små krukor har jag planterat idag, många återstår... Jag älskar plättar i luften och har massvis både ute och inne. Den här tål ju att stå ute på natten nu.


Dags att sätta fart....   Kram Jenny




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar