söndag 22 april 2012

Snart är helgen slut

Har ägnat nästan hela helgen åt att flytta runt på saker, krukor, växter, lampor, lyktor. Jag kan hålla på hur länge som helst, t om lövkorgen har varit inne i vardagsrummet! Men den har åkt ut igen! Alla växter har bytt krukor med varandra nästan så då har iallafall väldigt många blivit omplanterade. En ny skönhet flyttade också in i tvrummet i fredags, en stor plätt på båge. Lampan som stod där tidigare åkte till sidebordet i vardagsrummet..Sommarkostym på sofforna, mörkblå prickiga quiltar och mattan som mamma vävt av alla våra gamla jeans så den är sådär härligt sliten och blekt en av mina absoluta favoriter. Det kändes inte helt rätt med detta supervåriga men det har ju varit höstgrått hela helgen. Så det har varit fel ljus för detta egentligen, jag kunde dock inte låta bli. Men snart är varmare, det måste det vara och då behövs det när alla små fötter ska springa ut och in genom altandörren!







Foto: Daniel http://stamnellphotos.se

<><><> 
Foto: Daniel http://stamnellphotos.se


Idag så har jag träffat en vän för lunch och lite shopping, nya dofter fick följa med hem, den
underbaraste fisktvålen och strykvatten med lavendel. Från vännens och min favorit sedan många år: Sköna ting i Gustavsberg.
En högljudd familjemiddag avslutade helgen, som det alltid blir när vi systrar med män och barn äter middag tillsammans. Grillad lax med godaste marinaden ever: tamarisoya, olivolja, citrongräs, koriander, vitlök, ingefära,salt. Mmm vi hade bara kunnat äta lax men vi åt en sallad till med sockerärtor, spenat, sharonfrukt och sesamdressing och en liten tomatsallad med grillad halloumi som starter.



Foto: Daniel http://stamnellphotos.se


Jag har ibland hjälp av en fantastisk fotograf, Daniel.

Godnatt, nu ska jag sova på mitt lavendeldoftande örngott...

 
Kram Jenny

2 kommentarer:

  1. Tackar för en fantastisk middag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Något verkar vara fel här flera har försökt kommentera utan att lyckas har jag hört idag... Tack för dina fina bilder. Kram Jenny

      Radera