tisdag 12 juni 2012

Att flytta runt på förvaringen



Mina loppisfyndade gamla potatislådor har blivit vitmålade och flyttat in under Sessans säng som förvaring åt dockor och diverse mjukdjur. Jag är jättenöjd, de kostade inte många kronor och kändes som lite annorlunda mot de två brukakorgar som stod där innan. Jag tyckte att det blev bra att blanda.

I och med loppisen i lördags så åker saker runt hej vilt här i huset och olika förvaringsplatser byter rum med varandra. Tjejerna vill plocka ut det ena och det andra från sina rum och dockor, barbisar, ponnisar, pollysar och tusen andra små saker ska byta rum. Från Pärlans till Sessans och från Sessans till Ärtans...




Ett annat loppisfynd från Smålandsbesöket har blivit vitmålat och rymmer nu Ärtans dockor och mjukdjur, den blev jag också jättenöjd med. Kostade inte många kronor. Den stora gamla vitmålade mangelkorgen som tidigare förvarade dessa har flyttat upp på hennes klädskåp och ska förvara lite skidkläder då dessa hotar att spränga skåpet i groventrén.




Hennes klädskåp håvade jag in på nätauktion i vintras, första gången jag vågade mig på det. Det är ju lätt att bli lite carried away så att det är ju bra att ha en gräns... Men det var i helt perfekt skick!




En av lövkorgarna åkte in idag igen... Till groventren den här gången. Det är så kalt där och jag gillar att ha det där råa materialet inomhus. Så fick jag en idé från senaste nummret av lantliv, där jag såg en bild av en liknande korg mrd ett "foder" av vitt tyg! Jag köpte ett jättegrovt gammalt linnelakan på loppis förra sommaren och jag tänker att det ska bli ett sånt "foder". Det finns bara en hake, jag kan inte sy. Nope inte ens en liten rak söm, min lillasyster är redan konsulterad för uppdraget!



Här är inspirationsbilden från lantliv, den här korgen kommer från Korbo. Jag vet inte varifrån min kommer, jag fyndade den i en liten fyndbod som en inredningsbutik hade.

Nu ska jag planera mat till en liten familjebrunch vi ska ha, hur gott låter inte frukostparfait?

Men först rester från gårdagens middag till en sen middag idag.

       Kram // Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar