måndag 10 september 2012

På min lunchrast

På min lunchrast hinner jag köra till vårt närmaste centrum, det tar 6 minuter med bil. Det innebär att jag har 18 minuter på mig att uträtta ärenden och sedan 6 minuter tillbaka! Men gud vad jag hinner med på dessa 18 minuter!

Idag så hann jag införskaffa ljung till blomlådorna vid entrén plus en ny tvål!




Det kändes bra att rycka upp de tilltufsade mårbackapellisarna och plantera ner dessa nya fräschingar!





Nu är planen att alla miljoner pelargoner ska övervintra, min mamma vill låta dem bo hos sig över vintern och när jag pratade med min mormor idag så hade tydligen hon också involverat sig i dessa blommor och lovat bort dem till någon dam som jag aldrig hört talas om i min lilla hemstad ganska långt härifrån... Jag vill bara säga att de ligger i en hög under altanen där är det lite för mig som om att det som hamnar där tenderar att aldrig komma fram mera. Just nu lockar soffan så mycket mera än att gå ut i mörkret och plantera alla dessa miljoner pellisar i krukor.



Jag kan tillägga att det finns flera än dessa också...

Annars har jag ägnat mig åt att släpa runt min gamla däckstol, den hamnade återigen vid sidan av matplatsen i köket där den såsmåningom ska ingå i min uddastolsamling...




Det slutade med att jag bara bytte hörn för den och kastade i en kudde, en 5 år gammal favorit från Himla!

Jag sitter här och är proppmätt, ikväll har vi smaskat i oss köttfärslimpa här. Jag älskar det, och jag tar fortfarande kantbiten som när jag var liten. Mina barn har inte upptäckt tjusningen med kantbitarna på köttfärslimpan... Så jag kan ta dem med gott samvete! Tanken var att vi skulle ätit kycklingrullader men när jag väl började rota i frysen så var jag mera sugen på kött.

Dagens glada upptäckt i trädgården är att min lilla lilla ros har piggnat på sig! Jag trodde att den tänkte lämna in men se!


Nya knoppar! Och då har jag inte ens hunnit slänga på hönsgödsel som Caroline med bloggen Gardentalk tipsade mig om!

Nu ska jag sjunka ner i soffan riktigt djupt och äta något, glass eller choklad lutar det åt.... Min man målar lite innan han ansluter! 

                          Kram Jenny






7 kommentarer:

  1. Så mysigt det ser ut hos dig!
    Och, oj vad du hinner på din rast, du! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Haha otroligt vad du hinner med, ingen mat knappast då:) de blir så fina pelagonerna som är övervintrade. Själv har jag ingenstans att övervintra dem nu. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Tack för titten! Men hur mycket hinner du med på din rast! Äter du i farten också! Jag övervintrar mina pelargoner varje år, men än är de så fina så de får vara kvar ute!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Den där stolen är verkligen jättefin! Skall bli kul och se hur din uddastolsamling blir när du är "klar":)

    Oj oj, du hinner mycket på de 18 minuterna:) Köpte precis en likadan tvål men med annan lukt... Ställde den i köket:)

    Sov Gott,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  5. Snyggt med ljung, måste också köpa snart... Din uddastol är ju bara såå himla snygg och jag gillar också kantbiten bäst! Den är klart godast!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  6. Åhh, stolen är så fin.Vilket underbart matrum du har kram Diana

    SvaraRadera
  7. Jag ska för tredje året i rad ge mig på att försöka övervintra pelargoner. Det har inte funkat förut men tredje gången gillt kanske?
    Kram Jannike

    SvaraRadera