tisdag 18 september 2012

Blå tistlar en grå tisdag

Vilken grå eftermiddag det blev, Ärtan och jag var tvungna att åka och köpa lite blommor att liva upp med direkt efter jobbet. Jag föll för tistlarna, så vackra i sin blå färg och så fina till det lite blå i vardagsrummet. Där har vi kvar sommarkostymen blåprickiga quiltarna i sofforna och slitna blå jeansmattan som gångmatta sommarkudde i slitet vitt. Jag vet det måste bort men jag gillar det så mycket så nu kör jag det en sista vända med tistlarna och höstar till det med en liten vit pumpa!







Världens största hortensia följde också med till matbordet. Jag är så förtjust i mina två stora glasburkar som jag ropade in på auktion i somras att jag inte använder något annat som vaser nu nästan!


Tidsoptimisten i mig tänkte att nu ska vi hem och baka lite så att jag köpte lakritsbitar och torkade tranbär att baka lite cookies på men tiden rann iväg med en massa annat bla av pastautfodring av en massa flickor och fredsmäklande med en massa flickor... Imorgon kanske!

                                           Kram  // Jenny

3 kommentarer:

  1. Jenny, vad fint det var med tistlarna! Känner igen de där fina vita skålarna på fot. Har haft en likadan, men tror att jag har slagit sönder den...

    De där med cookiesarna lät ju supergott, du kanske delar med dig med receptet sen...

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Fina tistlar. Tycker du gör rätt som håller kvar i det somriga lite till. Höst blir det ju ändå..
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Ja visst går tiden fort, jag har inte hunnit med nånting... vad fint det blev med tistlarna :)
    Kram Anki

    SvaraRadera