fredag 7 september 2012

En enda liten lök

En enda liten lök som låg i vår kompostpåse härinne som vi glömt att gå ut med tog bort min nyvädrade såpatorkade doft... Jag har vabbat med minsta tjejen och medans hon har legat i soffan och kollat film så har jag städat våra klädskåp. Plockat ut allt rensat och såpatorkat och vädrat. Jag älskar doften av såpa, så länge det nu varade vill säga då jag glömde kompostpåsen och i morse så stank hela huset rå lök! Det tog halva dan att vädra ut...
Annars så har vi satt lite guldkant på vabdagen igår... Tack vare kära grannar som köpte sååå mycket kräftor till kräftskivan så kunde jag plocka fram en massa kräftstjärtar ur frysen och göra en god lunchsallad på det som fanns hemma!



Underbart underbart sommarväder har vi här och vi satt i solen på trappan och fikade. Det var så varmt att chokladen smälte och ändå har man lite höstkänsla och jag la fram fårskinn och filt...




Dagen idag skulle jag varit ledig i vilket fall som helst men idag med två snuviga flickor. Jag har tillbringat mesta tiden med näsan i recepten och sen i mataffären och såsmåningom vid spisen för att jag skulle provlaga lite rätter till en grej. Så att familjen har fått äta en liten avsmakningsmeny ikäll kan man säga. Flickorna är ju inte alltid de tacksammaste provsmakarna...
Hade tänkt be grannarna komma över och äta lite men det kändes inte som läge för det i detta snoriga hus. Nu sussar flicksen och jag ska övertala J att se en film!

                    Ha en fab fredagskäll! //Kram Jenny

3 kommentarer:

  1. Typiskt det där med kompostpåsen... Jag såpatorkar också alltid våra golv, men lukten varar ju såå kort tid.... Fast det känns ju så rent i alla fall!

    Vilken supersmaskig lunch! Hur sugen blev jag nu då på kräftstjärtar...
    HUR SUUUGEN SOM HELST!
    Ha en trevlig helg!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  2. Det låter som en första toppenbra ledig fredag förutom löken! Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Typiskt med löken, i övrigt lät det.som en ganska bra dag, trots vab. Salladen såg jättegod ut!

    /Frida

    SvaraRadera