fredag 5 januari 2018

Något varmt och något väldoftande till en som har nyårslöfte.








Jag har varit sist på bollen vad gäller typ allt den här julen, så mannens julklapp som sedan blev en nyårspresent som nu blir en nyårslöftespresent (om det nu finns såna!) wrappades in tillsammans med minstas (som blir 11 i helgen) födelsedagspresenter!














Under en tid så cykelpendlade J i princip varje dag, så många mil i veckan blev det, inget stoppade honom då inte en vrålarg fru när han cyklade i snökaos, han hävdade att cykel var bästa åkdonet i dessa lägen.














Iallafall så har han rest mycket sista tiden och inte haft ett cykelvänligt jobb, men nu så flyttar han till ett nytt kontor så när han jobbar på hemmaplan så är cyklingen tänkt att återupptas! Kopplat till ett nyårslöfte som innefattar mera träning!


Så en ny varm underställströja från Cykelkraft kommer att hålla honom varm i diverse väder! Du hittar den här.



Kvaliteten på den här är alldeles underbar med ljuvlig ullkänsla. Om den inte hade varit alldeles för stor för mig hade jag lånat den då jag bor i underställ mer eller mindre den här årstiden. Nu till exempel när jag har varit på morgonpilates i lite småkylig lokal.


Denna i dammodell hade också varit perfekt kalla årstiden under matchtröjan till fotbollen, då den är utan en massa färgglada sömmar.













Berg av träningskläder att tvätta varje vecka?














Det har jag och jag har provat detta superbra tvättmedel som du hittar här.














Jag älskar dofter och är ofta på jakt efter den perfekta till tvätten! När man sniffar på denna i flaskan så är den lite mintaktigt fräsch men sen på plaggen så är det en mer neutral ren doft.

Så den är perfekt för cykelkläder och fotbollskläder också för den neutraliserar all doft och är samtidigt skonsam mot dessa plagg som tvättas så ofta.















Nån mer än jag som blir barnsligt glad då det ligger en godsak nedpackat i packet med varor som man beställt!!










Godmorgon fredag, 
fast jag är helt veckovill. En trettonhelg kvar och sen är jullovet till ända för den här gången. Jag har nu försökt få familjen till att sova tidigare på kvällen och börja gå upp tidigare igen, ingen direkt som nappar på det... Min klocka ringde iallafall supertidigt idag för pilateslektion i gryningen, så lyxigt att ha det nästgårds!

Vår helg kommer att bestå av fotbollscup, födelsedag samt att fixa klart påbörjade projekt som till exempel garderobsrensningar och fix av ett av flickrummen, har just nu dragit i för många trådar åt gången så bottenvåningen är i kaos. Dags att sätta fart!



                                                                                Kram Jenny


                                        Detta inlägg är i samarbete med Cykelkraft.




13 kommentarer:

  1. Åh vad jag känner igen det där med att hasa omkring i underställ under jullovet. Det är så gött! Ha en skön helg på dig och krama ur det sista ur ledigheten nu ❤️. Kram Tittilina

    SvaraRadera
  2. Bra tips! Måste kolla in detta direkt :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Härligt att bara går runt i myskläder tycker jag. Ha en toppenfin helg .
    Kram Carin

    SvaraRadera
  4. God fortsättning på nya året.
    Skrota runt i mysisar är det bästa som finns ;)
    Kram Petra

    SvaraRadera
  5. Så fin present. Bra nyårslöfte. Här ska också cyklas mer. Även tränas mer. Ha en fin helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Fin present och ett bra nyårslöfte kramis Diana

    SvaraRadera
  7. God fortsättning på det nya året :)
    Fin present och träning är ju alltid ett bra nyårslöfte.
    Fin söndag till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  8. Vilket vackert papper och snöre! Fina klappar och bra nyårslöfte!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Nu blev jag sugen på att cykla! Ja kanske inte varje dag till jobbet dock hi hi, burr...bra tips på tvättmedel också!
    Skönt med "vanliga" dagar nu, jag har blivit helt försoffad :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  10. Underbart underställ. Och bra nyårslöfte. Kram - och god fortsättning.

    SvaraRadera
  11. Hoppas ingen springer vilse i kaoset på bottenvåningen. Blir lätt att dygnet vänds vid längre lov. Likadant hos oss.
    Cyklar är toppen. Helst när det är "rätt" väder.
    Jag blir också barnsligt förtjust i överraskningar. Jag trodde det skulle gå över med åren. :)
    Goda dofter älskar jag. När jag var i ett förhållande med ett parfymproffs lärde jag mig massor som jag sedan hade stor nytta av. ;) En del blev impade av att jag kunde berömma och berätta vilken parfym de hade på sig. Jag lovar. Jag har slutat med den "leken".
    Önskar dig ett fint 2018.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  12. Härligt med presenter och ett nyårslöfte kan vara bra ibland. Den doften måste jag testa, har aldrig sett den någonstans... var köper man den.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. jag blir så imponerad av alla som cyklar året om, själv har jag bestämt att cykeln får stå still fram tills våren. sen startar min hatkärlek till cykeln igen. Doften till tvätten måste jag spana in nogrannare
    Kram Kajsa

    SvaraRadera