måndag 19 november 2012

Ny vecka, nya plättar


Så var det måndag igen! Jag är ju lite veckovill när jag går hemma med handen i paket men på något sätt så har man ändå en massa saker på agendan. Är bara hemma och vänder mellan ett möte på jobbet och tandregleringen med Pärlan.

Äntligen hittade jag nya plättar i luften igår som inte satt på nån båge! De är min absoluta favorit, och har varit svåra och få tag på men igår så på matbutiken! Inte mindre än sex stycken åkte med mig hem! Det har blivit en favvo att ha i den här loppisfyndade krukan i vardagsrummet. Den är stor och kräver fyra plättar!


Så i prinsesskrukan i Ärtans rum!

Helgen har gått i rasande tempo, lyckligtvis så blev jag nöjd med tilltuggen jag provlagade till vännens 40årsfest som är på fredag. Jag lagar inte mat i samma tempo direkt med en hand..

J har målat...



Femte strykningen i morse innan jobbet, det går åt lite färg att måla över randiga tapeter.

Jag måste erkänna att jag älskar när J har målarjeansen på¨sig, fulla med vita färgstänk, då kan han känna sig lite extra älskad!

Måste rusa! Har ni provar Renée Voltaires Misosoppa? Perfekt när man är på språng, den och så två kokta ägg och så är man hemma med lunchen en dag som denna!




            Ha en fin vecka allihopa!             Kram Jenny

12 kommentarer:

  1. Tack för tipset på en snabblunch! Börjar tröttna på att försöka variera recepten på omelett!
    Kram E

    SvaraRadera
  2. Plättar kan man ju inte få för många av...så söta.

    Kram kram

    SvaraRadera
  3. "Plättar i luften" är en underbar växt som verkligen passar överallt! Jättefin kruka du fyndat!
    Spännande att se hur din nya vägg blir!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  4. Plättar i luften är väldigt fint ,extra fint med många i en stor fin kruka
    Den soppan har jag inte provat,måste göras
    Ha en skön kväll

    SvaraRadera
  5. Din stackare, handen i paket!
    Och plättar i luften är en favorit här hemma också!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  6. Karlar i arbetsbyxor kan aldrig bli fel ;) Kul att få göra om lite !!!

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  7. Här hemma älskar jag också sambon lite mer när jobbarbrallorna åker på;)

    Tänkte fråga dig om din fina järnsäng, har du köpt den vit med guld/mässing detaljer eller har du målat om den svarta Ikea sängen?:)

    Många kramar till dig! Tack för att du alltid kikar in till mig, det gör mig glad:)

    SvaraRadera
  8. Män i jobbbyxor. Underbart:)
    Har aldrig prövat soppan. Det måste jag göra

    Ha en bra dag

    Kram

    SvaraRadera
  9. Ja de är fina de blommorna, men som du säger lite svåra att få tag på. Inser när jag tittar runt att jag behöver göra en kraftansträngning och byta ut mina blommor.. döa, vissna etc.. Men gör en insats till advent. (Alltid skönt att skjuta upp saker..)
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  10. Plättar är en blomma som jag verkligen gillar, så snygg! Jo det kan vara lite extra sexigt med målarbyxor :)
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  11. JAg gillar verkligen plättar i luften och har dem både i köket och i hallen :) Kram!

    SvaraRadera
  12. Är plättarna lättskötta? Jag har inga gröna fingrar att stoltsera med så jag behöver något grönt som inte kräver så mycket vård.

    Såg att jag glömt att svara på din fråga angående klänningen som vår Nellie hade på sig. Jag köpte den för bara några veckor sedan så den borde finnas att få tag på.

    Kram Linda

    SvaraRadera