lördag 29 september 2012

Tidig lördagsmorgon

Jag vaknar varje morgon utan klockans hjälp, det är jätteskönt men ibland när det gick så skulle jag vilja sova länge bara för att... Idag hade det i och för sig inte gått, hela helgen är fullspäckad av saker..

Det här är vad jag skulle ha gjort om det var jag som bestämde!


Höststädat lite i trädgården, ingen springer runt i flipflops längre så de behöver inte vara riktigt så tillgängliga! Sen vill jag putsa fönster eller vill och vill, jag är höjdrädd nuförtiden och hatar att stå på stegar men jag vill ha den där krispiga nyputsade känslan.


Igårkväll lagade jag Moules Frites, det är en av mina absoluta favoriträtter alltid! Redan förra helgen längtade jag efter det så jag kunde dö! Tänkte då bjuda in några vänner på det i sista minuten, men vännerna var upptagna och musslorna var slut i fiskdisken då. Hoppade dock pommesfritesen igår, då vi saknar fritös och jag tycker inte alltid att de blir helt hundra när jag friterar i kastrull. Fritös står på min önskelista tror jag! Iallafall igår testade jag ugnsrostade palsternackor till och det var supergott!


Med en massa majonnäs såklart, Pärlan och Ärtan tyckte att det var jättegott. Sessan som är väldigt sparsmakad ville inte smaka utan åt klyftpotatis till middag!

Har ni hunnit fylla på era ljusförråd? Inte jag, jag är ute efter ett gigantiskt vitt blockljus till en jättestor utelykta, är det någon som vet var de största ljusen finns?


Lyktor kan man inte få för många av eller hur? Den här med tillhörande pall släpade vi hem som handbagage från en semester för länge sen, då var både pallen och lyktan turkos.

Avslutade kvällen igår såhär,


Vi har inte bästa kollen på vår brevlåda, så igårkväll vittjade J den vid halv elva och då låg senaste lantliv där, en ljuvlig avslutning tillsammans med Lindts nya choklad med maräng inuti har ni smakat den? Farligt god..

Nej men nu ska jag rusa, jag ska kränga korv och toast i fotbollsklubbens cafeteria! Det är den första punkten på min lördag!

                                     Ha en underbar lördag Kram Jenny

5 kommentarer:

  1. Haha känner igen det där på helgerna med en massa to do:) och flipflopp i hallen osv:) ljusförrådet fyllde jag på häromdagen iaf. Ha en fin lördagskväll! Kram Nilla

    SvaraRadera
  2. Älskar Moule frites men har faktiskt aldrig gjort det hemma. Det kanske man skulle prova. Är det svårt?
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  3. Härligt med helger då man kan softa och samtidigt hinna med en massa. Här har jag också plockat undan sommarskorna nu, och fyllt på ljusförråden :-))

    Så vackert kakel ni har i köket, ser helt underbart ut!

    Ha nu en fin start på nya veckan! Kram Paula

    SvaraRadera
  4. Åh, vad du är duktig att laga mat! Ser ju så himla gott ut! Ja, här hemma ligger det foppisar överallt, men de får väl vara kvar ett tag till och tvätta fönster, det skulle jag verkligen behöva!!!
    Men, som sagt, det får bli en annan dag!

    Ha en fin måndag!

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  5. Choklad och Lantliv är ren njutning för mig, underbart!

    Tur du hittade till mig så jag kunde hitta till dig!

    Kram Malin

    SvaraRadera