lördag 17 mars 2018

f r u k o s t
















Tid för lång lyxig frukost i helgen kanske!



HÄR hittar du mandelscones, jordgubbs- & tomatsmoothie och äggröra med parmesan.


HÄR hittar du blågrön tomatsmoothie.


HÄR hittar du fikonsirap till pannkakorna.































HÄR hittar du Bluberrybuns med creamcheese och mandel



HÄR hittar du bakpulverfrallor på mjölslattar och frukostsmoothie med chiafrön, citron & ingefära


HÄR hittar du blåbärs- & äpplesmoothie med mynta och citron































HÄR hittar du havrescones



HÄR hittar du Havre- och mandellimpa med gojibär


HÄR hittar du frukostbullar med hallon och philadelfiaost

















 


Godmorgon helgen!

Jag tyckte det var helg igår, veckan flög iväg och vi med den, nu ska jag fixa frukost till familjen parallellt som jag röjer upp lite och bringar ordning efter veckan, att gå runt och vika ihop och lägga tillbaka på rätta platser är kanske tokigt nog bästa mindfulness tycker jag. Flickorna sover och J är ute med hunden = tystnad för mig, otroligt välbehövligt.

Önskar alla en underbar solig helg, här strålar solen in och avslöjar otroligt smutsiga fönster men det blundar vi för idag!


                                                                                Kram Jenny


19 kommentarer:

  1. Godmorgon! Så smarrigt och inbjudande din frukost ser ut. Här skiner inte solen. Det snöar och yr som bara den. Helt galet. Vill att våren ska komma nu. Ha en härlig helg. Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Tack för alla goda tips. Önskar dig en fin dag, kram!

    SvaraRadera
  3. Mums vilken god frukost! Ser ut att bli en härlig dag idag med strålande sol. Får ta på sig ordentligt för det blåser isvindar.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Tack för de goda tipsen! Din frukost ser gudomligt god ut :)
    Isande vindar här blandat med sol och snö...våren är putsväck!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  5. Jisses så mycket bra och goda tips till härlig och god frukost.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  6. Åh, lyxfrukost...I like. Man kan liksom sitta länge och bara mysa av alla godsaker och det bästa är sällskapet runt om en som gör det där lite etra lyxigt i en kombination

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  7. God morgon! Vilken lyxfrukost! Fick lite inspiration här... ska fixa lite våfflor till oss.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  8. Mums, så mycket gott!
    Men det få bli inspiration till nästa helg... Här smuttar vi nämligen på lingon- och kardemummasmoothie till frukost just nu :)

    Skön söndag! Kram Birgitta

    SvaraRadera
  9. Jag tänkte på din frukost när jag vaknade idag. Sen orkade jag inte steka pannkakor och så hade jag inga bär och ja lite så. Det blev kaffe och ostmacka med tomat på. Men nästa helg ska jag förbereda mig och handla hem. Solig dag till dig också. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  10. Men jisses så mycket gott. Tomat och jordgubbssmoothie ska jag testa, är mina smaker precis. Tack för alla tipsen, du är en stjärna i köket. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Vilken underbar frukost, härligt att sätta sig ner vi ett så fint dukat bord.
    Ha en underbar vecka!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  12. Vilken lyxfrukost! Tusen gånger bättre än den finaste hotellfrukost ju...ser underbart ut!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  13. Men så så mycket gott du har gjort!
    När kan man äta frukost hos dig? :)

    Kram!
    Adela

    SvaraRadera
  14. Jag älskar långa frukostar med idel nyttigheter och färger för ögat. Du är en mästare som informatör med att locka och fresta mig.
    Bosse Lidén

    SvaraRadera
  15. Vilket utbud att välja mellan, men föredrar det som lunch. Har svårt för frukostar. Tack för alla tips!

    SvaraRadera
  16. Men åhhh så mycket gott.
    Det är nästan bara när sonen kommer hem som det
    blir lite "hotellfrukost" här hemma.
    Fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Men mums vad allt såg gott ut! :D

    SvaraRadera
  18. Ser MMMMMMums ut :) Jag önskar dig en riktigt mysig och GLAD PÅSK med mycket gott i påskägget :) LOVE Maria på Inredningsvis

    SvaraRadera
  19. Tittar bar in för att säja; Glad Påsk!!!

    SvaraRadera