måndag 30 december 2013

En julklapp till frukostflingorna


Godmorgon tänkte jag skriva men det är efter lunch inser jag, vi har tagit en riktigt lat dag med sen frukost så att idag blir det ett mellanting mellan lunch och middag för oss sen! Tomten kom med nya frukostskålar till flickorna i huset. Blå till Pärlan, sand till Sessan och blekrosa till Ärtan.




 


Idag har vi som sagt en lazy day här i huset men jag har varit lite flitig och skrubbat hela köket. Vi har så mycket socklar och lister och grejer så att det krävs en tandborste att skrubba med... Men jag har längtat efter att få göra det en heldag så J tog med döttrarna på roligheter så jag kunde gå loss till riktigt hög musik.


Idag så har det flödat av ljus här så jag har fotograferat nästan hela förmiddagen men när jag hade min köksstädardag så var det värre med den saken.


Jag funderar på att ersätta stjärnorna med nåt annat när det är dags att ta ner dem.

 
Kanske dessa från Granit? Jag gillar dem jättemycket.
 
 
 Matsalen fejades samtidigt med köket och hyacinterna från bordsplaceringen står i grupp på bordet.
 
 
Andra omgången hyacinter blommar som finast här nu och jag tror det blir en tredje omgång, I love them!
 
 
Den här kom till mig på julafton! Jag är väl antagligen sist i världen med den men jag har önskat den länge också!
 
 
 Jag rundar av det här året med en liten sneak-peak på vårt senaste målarprojekt som står och torkar nu. Det ger mersmak så efter vi ätit så blir det en tur till byggmarknaden efter färg och en gåbortspresent till nyår, fast inte från byggmarknaden! Vi ska till vänner ett stenkast bort imorgon på nyårsmiddag, förra nyår lagade jag mat till ett regemente så jag njuter av det!
 
Önskar er alla ett gott slut och ett sprakande gott nytt år!
 
                                                                                               Kram Jenny
 


20 kommentarer:

  1. Du har det så fantastiskt fint hemma! Tror inte att jag sett ett sådant helhetskort på köket innan! Skålarna var ju superfinal de med, den i blekrosa blev min favorit:)

    Jag önskar dig en härlig nyår och tack för all inspiration du givit mig under året som gått!

    Stor nyårskram från Johanna

    SvaraRadera
  2. Fina skålar, har några själv också. Vilket underbart kök ni har! Önskar dig ett gott nytt år! Kram Stina

    SvaraRadera
  3. Åh så fina skålar.. Härligt med en egen städardag, det gör en gott.
    Önskar dig ett Gott Nytt År, kram

    SvaraRadera
  4. Sandfärgen har jag också till mina flingor ;-)
    Wow vilket fint kök du har, jag skulle gärna se att min man drog på utflykt med killarna så jag kunde gå loss rejält med städningen ;-) Nystädat är ju något av det bästa!
    Önskar dig ett riktigt gott nytt år!
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  5. Fint!!!!
    Önskar ett riktigt fint
    Gott nytt år
    Varmaste kramar

    SvaraRadera
  6. Så tjusigt. Jag önskar dig och de dina ett riktigt gott nytt år. Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Så fina skålar. Och den där lampan är riktigt snygg.
    Ha nu en riktigt trevlig kväll, och gott nytt år fina du, kram Malin

    SvaraRadera
  8. Waooo otroligt vackert allting ...

    •°*”˜˜”*°•.¸☆ ★ ☆¸.•°*”˜˜”*°•.¸☆
    ╔╗╔╦══╦═╦═╦╗╔╗ ★ ★
    ║╚╝║══║═║═║╚╝║ ☆¸.•°*”
    ║╔╗║╔╗║╔╣╔╩╗╔╝ ★
    ╚╝╚╩╝╚╩╝╚╝═╚╝ ♡¥☆
    NEW YEAR ☆ 2014!

    /Kram Kram

    SvaraRadera
  9. Tack för hälsningarna, sådär blir det för mig ibland
    också, då brukar jag tänka att det blev ordentligt
    gjort...fniss.
    Älskar dina skålar, får mig och tänka på våren.
    GOTT NYTT ÅR och
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Vilka söta skålar!! Gör morgonen mycket roligare!

    Åh ditt vackra hem!

    Gott Nytt År! Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Söta skålar :-) Ohhhh ditt kök är en dröm, såååå vackert!!
    Gott Nytt År önskar jag dig!
    Kram Paula

    SvaraRadera
  12. Ni har det så vackert!! Vill vara där i ert kök ;)

    UNDERBART!

    Tack rara för ett jättefint bloggår och för att du alltid är så gullig! En njutning att läsa din blogg och se alla vackra bilder.

    GOTT NYTT ÅR!

    KRAM
    Lotta

    SvaraRadera
  13. Fina skålar som gör frukosten ännu bättre. Älskar ditt fina hem o dina ljuvliga bilder. God fortsättning vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  14. Gott Nytt År! Hoppas att du haft en skön ledighet och fick en trevlig kväll igår. Skålarna är jättefina! Nu tar vi tag i 2014 :) Kram Nina

    SvaraRadera
  15. Gott nytt år!! De skålarna är helt ljuvligt fina - Mateus va?? Och sist i världen med väskan är du inte:-) Jag har inte skaffat en sån men gillar dem skaprt! Kram Sara

    SvaraRadera
  16. Underbara skålar och vilket fantastiskt kök du har!
    Tack och detsamma, jag önskar dig god fortsättning på det nya året! <3 Jennie

    SvaraRadera
  17. Men åh vilka underbara bilder, skålarna är ljuvliga kram Diana

    SvaraRadera
  18. Men snälla vilket vackert kök du har!!! Mer foton tack! Skålarna är också fina.
    Önskar dig ett gott nytt 2014.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  19. Wow, ni har det ju sååå fint! Det är skönt att få rent och fint men det sitter långt inne hos mig. Min sambo är bra på stora projekt, så han har rensat en del i jul faktiskt. Bara det att då blir det högar av sånt han rensat bort och som han inte vet var han ska ställa...

    Kram kram

    SvaraRadera