fredag 18 maj 2012

I mammas och pappas trädgård


Vi är i lilla hemstaden i Småland hos mamma och pappa över långhelgen. En dag som började kall och grå har nu spruckit upp i underbar sol och värme.


Vi har avnjutit rabarberkaka i ute i trädgården. Mamma har fixat lunch och kaka medans jag och maken gjorde en av de obligatoriska turerna som vi gör när vi är här. Till loppisen och till kyrkogården med blommor. Lyckad jakt på loppisen tre superfina lådor två gamla potatislådor som ska målas vita och bli förvaring i, under en av flickornas sängar. Pärlan som är äldst har önskat att få göra om lite på sitt rum så det är ett av projekten att ta tag i. Att flytta saker mellan rummen, från den äldstas till Sessans rum och från hennes till den minstas... Den tredje loppislådan var en jättefin lite högre med spjälor som blir antingen vedkorg eller barnrumsförvaring. Bilder kommer sen när de är målade på plats!


De här trädgårdsmöblerna stod i bersån på farmors och farfars torp där vi alltid var på somrarna när vi var små. Det ligger mitt i den underbaraste av bokskogar på gränsen mellan Skåne och Blekinge. Jag brukar fantisera om att köpa det tillbaka, mina syskon tycker jag är galen. Man vet aldrig en dag så kanske jag står vid brunnen vid det gamla tvättfatet i emalj och borstar tänderna igen.



Nu ska jag åka och köpa en födelsedagspresent till lilla T, flickornas kusin som fyller 2 år imorgon. En vän har öppnat en barnbutik här, så det ska bli väldigt spännande att se den för första gången.

                           Kram Jenny

1 kommentar:

  1. Det ser underbart ut, Svensk sommar! Och fin tröja.
    Hälsa //A

    SvaraRadera