söndag 15 april 2012

Söndagsmiddag!

Jag har haft lite teknisk support här under eftermiddagen. Jag. Är. Så. Oteknisk. D är en fena på att fotografera och på datorer. Han har hjälpt mig lite eller ganska mycket, sen blev det söndagsmiddag med recept från senaste nummret av norska InteriörMagasinet. Jag är helt beroende av inredningsmagasin, jag njuter så av att veta att jag har ett (eller två) olästa nummer som ligger och väntar på mig.


Denna brukar jag inte köpa så jätteofta men den pastelliga framsidan är otroligt tilltalande och recepten vill man laga allihopa. Idag blev det en sallad med couscous, ärtor, citron och mynta med en falsk salsa verde till. Den var så enkel och sååå god, bara att hacka ihop vitlök, grön chili, koriander och bladpersilja och röra ut med olivolja och pressad lime! Till det fläskkotletter med fetaost och citronvårlök. Det skulle varit lammkotletter men jag gjorde en budgetvariant idag!





Till dessert; citronfromage mmmm. Med rostade honunsnötter...



Jag kommer att pröva flera av recepten i detta magasin, boller med torket frukt kan det nog bli i veckan tror jag! Jag älskar norska rosin-boller. Måste alltid köpa det på väg hem från Norge att ha som färdkost, så även i fredags.


                               Godnatt! Kram Jenny

                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar