tisdag 8 oktober 2019

Sommarens skatter

















Sommarens bästa är alla loppisar! 

 Dessa två var sommarens finaste.













Lampan över svarta tavlan följde med oss hem från Frankrike. Den är supertung, egentligen en bordslampa vi var typ ett gram från övervikt med den i resväskan och den krävde en heroisk insats av J för att få upp på väggen! 













Denna lampa var med i en annan resväska i samma packning. Den är omöjlig att göra rättvisa på bild i sin oansenliga 70talskostym i plast! Men det gör också att den inte tar för mycket syre i inredningen tycker jag, den har fått en plats i allrummet med Ikeas blåa Stockholmssoffa i sammet som jag föll handlöst för direkt när den kom.






















Allrummet på bottenvåningen är det rum som vi aldrig får till. Vi har provat allt från inbyggd bokhylla till fondtapet, divaner name it! Nu har vi satt dit en TV och det har gjort att Sessan har gjort detta till sitt vardagsrum så nu används det iallafall konstant! Sen vi la dit en vit matta så har också hunden gjort den till sin spymatta när han har ätit olämpliga saker! Han har alltid spytt på diskreta små platser utan textilier innan denna matta kom men den är tydligen bästa stället att spy på nu!







































Denna knallblå gamla spegel fyndade jag på en sån skräploppis i Frankrike.



Mycket knallblått..... Men som sagt det har gått troll i det där rummet. Jag får inte till det! Lika bra att landa i det kanske.






















Den här kannan hittade jag på en loppis på en roadtrip i Småland! Vi stannar på alla loppisar, alla! Kisspaus, matpaus och loppispaus! 














Den här kannan är stor och tung och damen som hade loppisen hade bara haft den som vas men jag tycker den är superfin i en dukning med bordsvatten i! Men lite tung då så jag häller upp åt alla!














På samma loppis hittade jag en av dessa skålar!














Dagen efter fann jag en likadan på en loppis i Hometown! Tala om tur!

Om du vill baka mina chokladbollar klicka här för recept.

Eller här för barnsligt goda.

Eller här för lakritsvarianten!














Med den ena följde det med en sån här "blomvasgrej" 














Jättefin braochhagrej till allt blompyssel här i huset!






















Det blev inte så många loppissaker den här sommaren, det här ytterfodret också. Även det hittat i Frankrike, aldrig mera flyg dit, never ever! Nästa gång blir det bil!













Även om vi inte alla är överens om hur mycket tid som ska spenderas på loppis! Men kolla bara så snygga stolar man kan sitta och hänga i när ens mamma har landat på en riktig lyxloppis!


Godkväll, jag har tagit mig tiden att göra ett litet inlägg en vanlig vardagskväll, galet länge sen, men så lyxig egentid alltså! 

Hösten är här! jag har hängt fast i sommaren fram tills i söndags tror jag men då gick det inte längre att låtsas att det var brittsommar!

Har bäddat med tjocka fluffiga duntäcken och ersatt sommaröverkast med mörkblå sammetsöverkastet. Har börjat med strumpbyxor på jobbet igår, det är mitt värsta. Kvällstid funkar ju barbent året om men på jobbet går det liksom inte att svepa runt barbent längre hur lång kjolen än är eller hur höstig outfit med stickad tröja. Kommer det en galet solig dag så kanske... en sista dag den här säsongen. 




                                              Kram Jenny

13 kommentarer:

  1. Underbara och härliga loppisfynd. Älskar återanvändning i alla dess slag. Kannan och den blå spegeln var nog bland det finaste. Och... blommojängen :-) Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Massor av fina och bra att ha loppissaker. En sådan där blomgrej hade jag som åkte iväg till returpunkten när vi flyttade.
    Kram Carin

    SvaraRadera
  3. Älskar loppisar!! Vill gå på fler varje sommar, men så är helgerna ofta så fullbokade. Syrran som också är loppistok, tycker jag är lite tråkig som inte har tid att hänga med på alla loppisar.
    I år fick vi till det en gång att stå själva i alla fall och några stycken vi gick och shoppa på.
    Tänk att få gå på loppis i Frankrike...det låter ju så roligt!!
    I våras var vi på väg till loppis i Berlin, men en i sällskapet ville inte riktigt, så et blev aldrig något. Ja, ja man måste ju jämka ibland.

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  4. Så mycket fint du har och superfina nya loppisar, är dålig på att leta loppis. Utestolarna är bara så fina, perfekt att sjunka ner i, härligt med lite grupper här och där i trädgården.
    Jag har också försökt att hålla sommaren kvar, men får nog snart ge upp det har verkligen blivit höst.
    Vilken söt liten vovve du har är det en Lagotto, så fin.
    Ha en bra fredag och en härlig helg!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Så vackert hem... där finns en toutch av Frankrike. Många fina loppisfynd! Än har jag inte tagit på strumpor. Fryser in hösten!

    Trevlig helg och Kram! Anna

    SvaraRadera
  6. Hahaha... spymatta... vad rolig du är! ;) =)
    Fast... vår vovve han spyr också på den matta där det är svårast att ta upp det... på "bastmattan" i hallen. Inte helt lätt att skölja ur. Dock spyr han aldrig upp något, utan bara lite slem ;)
    Så fint hemma hos dig Jenny! Soffan är superfin!
    En sån "blomvasgrej" hade min mamma när jag var liten. Minnen... ;)

    Kram/Maria

    SvaraRadera
  7. Jag älskar ert engagemang och att ni drar hem grejer från alla världens hörn.
    Själv är jag usel på det där! Och på att få till rum...
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fina fynd du har gjort!
    Det var riktigt länge sedan jag var på loppis faktiskt.

    Å det där med strumpyxor.. ja, nu går det bara inte utan. Brrrrr så kallat det är.
    Det var nog bara två veckor sedan som jag var barbent på måndagen och på fredagen var det så kallt så det var inte tal om bara ben... Det går fort nu.
    Ta hand om dig!
    Varm kram Anna

    SvaraRadera
  9. Vilka fantastiska loppisfynd, åhh den där tunga lampan!! Jag har också ett rum som jag aldrig får till...helt hopplöst...men det kommer väl :)
    Hösten rullar på och det är både halloween och jul i affärerna nu!
    Kram från ett soligt Öland och Titti

    SvaraRadera
  10. Fina inredningsbilder och kul att se dina fynd!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  11. säsongshälsningar till alla mina vänner jag är här för att berätta lite om hur jag fick tillbaka min hsnabd med hjälp av en stor man som heter baba osagiede. Jag heter Gunilla Hägglund, form, Alingsås, Sverige. Efter 12 års äktenskap har jag och min man varit i en gräl eller den andra tills han äntligen lämnade mig och flyttade till Kalifornien för att vara med en annan kvinna. Jag kände att mitt liv var över och mina barn trodde att de aldrig skulle se sin far igen. Jag försökte vara stark bara för barnen men jag kunde inte kontrollera de smärta som plågar mitt hjärta, mitt hjärta fylldes av sorg och smärta eftersom jag verkligen var kär i min man. Varje dag och natt tänker jag på honom och önskar alltid att han skulle komma tillbaka till mig, jag var verkligen upprörd och jag behövde hjälp, så jag sökte efter hjälp på nätet och jag stötte på en webbplats som föreslog att Dr Osagiede kan hjälpa till att få tillbaka ex snabbt . Så jag kände att jag skulle prova honom. Jag kontaktade honom och han berättade vad jag skulle göra och jag gjorde det då gjorde han en Love spell för mig. 48 timmar senare ringde min man verkligen till mig och berättade för mig att han saknar mig och barnen så mycket, så fantastiskt !! Så det var så han kom tillbaka samma dag, med massor av kärlek och glädje, och han bad om ursäkt för sitt misstag och för den smärta han orsakade mig och barnen. Sedan från och med den dagen var vårt äktenskap nu starkare än hur det var tidigare, allt tack vare Dr Osagiede. han är så kraftfull och jag bestämde mig för att dela min berättelse på internet att Dr. Osagiede verkliga och kraftfulla stavskärare som jag alltid kommer att be för att leva länge för att hjälpa sina barn i tidens problem, om du är här och du behöver din Ex tillbaka eller så flyttade din man till en annan kvinna, gråt inte mer, kontakta den här kraftfulla stavagern nu. Här är hans e-postadress: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp på +2349014523836
    eller viber +2349014523836

    SvaraRadera
  12. Hi Selina



    i am Montoya Jazhel from the philiphines ,i was in a big problem in my marital life so i read your testimony on how Dr Ikhide help you get your husband back and i said i will give it a try and i contacted the Dr Ikhide to help me and he promised to help me get my problem solved. now am so happy with my life because all my problems are over. Thanks to the great Dr Ikhide for the help and Thanks to you Selina.

    You can reach him with this email:- dr.ikhide@gmail.com and i promise he will not disappoint you.



    I AM SO HAPPY…… remember here is his email:- dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081








































    Kumusta Selina



    ako si Montoya Jazhel mula sa pilipinas, ako ay nasa malaking problema sa aking buhay sa pag-aasawa kaya nabasa ko ang iyong patotoo sa kung paano tulungan si Dr Ikhide na maibalik ang iyong asawa at sinabi kong susubukan ko ito at makipag-ugnay sa Dr Ikhide upang matulungan ako at nangako siyang tulungan ako na malulutas ang aking problema. ngayon masaya ako sa aking buhay dahil ang lahat ng aking mga problema ay tapos na. Salamat sa mahusay na Dr Ikhide para sa tulong at Salamat sa iyo Selina.

    Maabot mo siya sa email na ito: - dr.ikhide@gmail.com at ipinapangako ko na hindi ka niya bibiguin.



    AKO KAYA NAKAKITA …… tandaan dito ay ang kanyang email: - dr.ikhide@gmail.com or whatsapp :- +2349058825081

    SvaraRadera