lördag 14 januari 2017

True Blue






Min reashopping från mellandagsrean blev nytt och fräscht på kuddarna istället för på mig. Jag hittade alldeles underbara kuddfodral från True Blue på Posh Living. 







Bara namnet True Blue är ju otroligt tilltalande för någon som år efter år fortsätter med blått, blått, blått i hemmet! De kommer att bli favoriter, kvaliteten på kuddfodralen känns makalös, det är ett Indigofärgat tyg. Love it!











Det blev tre fodral, två av dessa till sofforna i vardagsrummet.








Sen en i ett annat mönster till köket. Den blommiga i mitten.









Parade ihop den nya lyxiga med två budget från HMhome. Älskar att blanda.











Här finns faktiskt kvar både lite ris och en och annan stjärna som ni ser, jag har till och med en fräsch omgång hyacinter kvar, blandat med lite nytt vårigt, kuddarna och våriga buketter och kvistar.










Mera blått kom till mig med tomten (läs maken) två av Mikaela Willwers Barockljusstakar till min samling av just dessa. I färgen midnattsblå. 








I förra helgens dukning tillsammans med ljusrosa som jag hade i samlingen sedan innan och så lite rosor i samma ton.













Har samlat några år nu......







Mycket kalas hos oss i början av året, Ärtan blev tio förra helgen och till nästa helg så byter jag nollan i sifferballongerna mot en fyra då Sessan fyller 14!






Godmorgon vänner, 
Har varit uppe sen supertidigt i morse då jag skickade iväg Pärlan och J på fotbollscup med en gedigen matsäck. Så nu är det dags att fixa frukost till de andra två girlsen och mig själv. Idag blir en lugn dag, hemmafix med att plocka bort minsta spår som vittnar om julen och då har det bara varit minimalt av den varan här i huset. Lite paketinslagning till nästa födelsedagsflicka, PW med vännerna, lite logistik till Ärtans fotboll, sen när Pärlan och J kommer hem familjemys de luxe.

J jobbar mycket borta i veckorna nu under vintern så det gäller att passa på, både att umgås och att tanka energi.

Första veckan av terminen avklarad på jobbet, en intensiv men härlig vecka.


Önskar er en underbar helg och tusen tack för era kommentarer!



                                                                                         Kram Jenny

15 kommentarer:

  1. SÅ vackert ni har det hemma! Ha en skön helg, kram!

    SvaraRadera
  2. Så himla fräscht med blått. Du har så fint och luftigt hos dig. Tänk att man kan få det lite nytt och härligt med några kuddar. Smart och bra tips. Kraaam pia

    SvaraRadera
  3. Så fint ni har det, jättehärliga bilder. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  4. Å SÅ Fint du har det! De där barockljusstakarna älskar jag! Så läckra i olika pastellfärger. Vill ha!!

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  5. Så himla snyggt med blått. Är också sugen på det men vet inte
    om det passar i en svart soffa....
    Önskar dig en fin kväll.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Jättefina kuddar och blått är ju alltid så fräscht! De svarta är också fina. HM home har vi inte här än men de ska öppna i vår stad i vår. Det ser jag fram emot, finns mycket fint där!
    Ha det gott!
    Kram, Ann

    SvaraRadera
  7. Så himla fint. Snyggt med blått. Kram Anette

    SvaraRadera
  8. Så fantastiskt fint det blev med den kudden där. Jag älskar märket true blue även om jag inte har något av dem än, har inte fått det att passa in hos mig men det är så fint så tack för inspirationen hos dig. Toppen att kunna köpa på rea! Ha en fin söndag! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  9. Blått är min färg! Snygga kuddar och gillar dina porslinsljusstakar.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  10. Härliga kuddar du har handlat. Alltid kul med lite nytt. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  11. Heeej, suuuåerfina kuddar ju. Jag som verkligen behöver fylla på i mina soffor :) Så härliga bilder oxå
    kram Anki

    SvaraRadera
  12. Supersnyggt alltihop! Underbar färg på ljusstakarna! =) Jag har bara en sådan. En rosa, som dessutom åkt i golvet och gått itu... Men nu blev jag ju verkligen sugen på ett par blå, istället =)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  13. Så himla snygga kuddar och blått är en färg jag mer o mer tar in här hemma...
    Fint att blanda mönster också, ljusstakarna har jag kikat på länge, galet fina dom också. Alltid härlig inspiration hos dig!
    Ha en skön fredag och glad helg nu...
    Kram från Titti

    SvaraRadera