fredag 5 april 2013

Fabrikör



Godmorgon fredag! Det här fina skåpet såg jag först på bloggen Hemochtrevligheter. Aprilnyhet på Ikea, jag har varit inne på Ikeahemma ett antal gånger sedan dess och kollat in skåpet och i tanken så står det redan här hos mig på alla både möjliga och omöjliga ställen. För egentligen så har jag ingen plats för detta och egentligen så letar jag efter andra typer av skåp bla ett gammalt linneskåp till tvättstugan. Men hur fint är inte det här! Jag tänker att det skulle kunna landa i sovrummet, byta ut en hög vit träbyrå som vi köpte till första barnets bebiskläder och ge rummet lite mera karaktär.
 
Jag har surfat in på Ikea massvis nu när det blev april, och det hade inte kommit och inte kommit och inte kommit och sen slut i den beiga färgen på mina närmaste Ikeavaruhus. Många vill tydligen ha detta skåp iallafall. Jag som alltid velar tills det är försent och får köpa Ikeas saker på Blocket istället när de gått ur produktion tänkte vara lite snabb men ändå var jag för slö tydligen. Det borde komma in igen, den här gången är jag med och har lagt in skåpet under bevakning så att jag får sms när det kommer.
 
De här stora jeanskuddarna från Hmhome hade jag också tänkt skulle ingå i sovrumsfixet, de är också mina i tanken. Bäst att klicka hem dem idag, så de inte tar slut också.
 

 
 
Tillsammans med dessa bäddset.
 
Det enda som jag i praktiken piffar med idag är det här!
 
 
Och skynda mig ska jag också göra för solen skiner och jag är ledig! Här ska det bakas och fikas ute idag med alla påsklovslediga flickor!
 
 
Ha en fantastisk fredag nu alla fina! Kram Jenny
 
 
                        Kanske har jag kameran imorgon!
 
                  
 
 

13 kommentarer:

  1. Låter som en toppendag! Njuuut fina du!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Jaa, vilken toppendag! Sol! Underbart!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Städa ska jag också göra i kväll. Väntar på offert från en städfirma för URK! så trist det är och jag hinner ju inte heller!
    Det där skåpetär superfint! Sugen på det.
    Kram o ha en fin fredag vännen!
    Judita

    SvaraRadera
  4. Så typiskt med skåpet! Jag tycker att det skåpet är läckert, hade gärna haft det i mitt framtida enorma badrum, hihi:) kudden från H&M har jag också spanat in då jag fortfarande är insnöad på blåa nyanser.

    Hoppas ni får en mysig fredag!

    Kramis Johanna

    SvaraRadera
  5. Fint skåp, har också sett det lite här och var på bloggar :)
    Låter som en härlig dag med fika i solen och hur skönt är det inte att avsluta veckan eller börja helgen med ett hem som doftar såpa... Super!
    Ha en skön fredag och trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Ja det är verkligen fint det där skåpet, har inte sett de live ännu. Blåvita textilier är sommar för mig, ja blåvitt porslin också :-))
    Ha nu en toppenfin helg! Kram Paula

    SvaraRadera
  7. Oj, har skåpet äntligen kommit in nu!!!!! Då måste jag ta mig till IKEA någon dag. Har inte riktigt bestämt mig vilken färg jag vill ha det i.

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Jeanskuddarna måste jag gå in direkt å klicka hem, supersnygga..
    Ha fina helgen, kram

    SvaraRadera
  9. Riktigt snyggt skåp! Och vad härligt vårfräscht ni kommer att få det, blir kul att se sen!
    Ha det bra!
    Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Åh, då luktar det gott hemma hos dig idag! Håller med dig totalt, det där skåpet är ursnyggt och jag håller tummarna att du får tag i ett! Jag är också sådär sen och fattar liksom inte förrän tåget hat gott, ojdå, det där hade ju jag velat ha... Sedan får man tokblänga på Blocket och leta överallt och man blir liksom gaaalen om man inte får den där grejen som man har missat.... hahaha!

    Kraam och ha en jättefin helg!
    Petronella

    SvaraRadera
  11. Vad lustigt - jag såg det i svart precis idag och tänkte att det kanske skulle kunna vara något i badrummet.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  12. Verkar som din dag har varit bra ;) kram Anette

    SvaraRadera
  13. Ja, visst är det där skåpet snyggt!! Skulle bli snyggt som du beskrev det!
    Hoppas du har en fin lördag:-)

    Kramar fredrika

    SvaraRadera