torsdag 11 april 2013

Clubsandwich på kavring

var vår middag igår! Onsdagar är logistikdagen med stort L för mig, alla tre flickorna river av varsin sportaktivitet! Så att jag lagade maten bit för bit mellan körningarna och sen en seeen middag vilket inte är ovanligt i detta huset!

För ett par veckor sedan så provade jag några snabba vardagsrätter från Coops Mersmak nr 2 2013. Från deras "Vardagsakuten" med recept av Sara Begner, en av dem åker in receptboken!

Denna blev en favorit hos hela familjen och det händer alldeles för sällan så igår åt vi den för andra gången! Jag gjorde den på kavring för det är det enda bröd jag kan äta utan att få ont i magen men det var också jättegott med den smaken!


Såhär gjorde jag igår:

                                     Clubsandwich.

(2 vuxna, tre barn)

2 pkt bacon
5 kycklingfiléer
salt & peppar
Stora isbergsalladsblad, flera till den som älskar sallad, ett till dem som äter för att de måste!
3 skivade tomater

Avocadoröra:
2 avocado
lite pressad citron
1 pressad vitlöksklyfta
några stänk tabasco
en liten nypa flingsalt

sås
2 dl majonnäs
1 dl mango chutney
1/2 dl vatten
(Blir mycket sås, nästa gång gör jag hälften)

Mosa avocado och smaksätt med citron, vitlök, tabasco & salt. Stek baconskivorna knapriga och lägg att rinna av. Stek kycklingen i baconfettet, några minuter på varje sida och sedan under lock tills de är klara. Salta & peppra. Rosta bröden och skär i trekanter, montera allas mackor efter önskemål!


Om vi hade ätit tidigare middag hade jag kompletterat med några välbakade potatisklyftor, men nu var det för sent för så mycket mat!

Nu ska jag ta tag i denna torsdag! Jobba, veckohandla, föräldramöte... Men sen är det freeeedag och jag är ledig!

                                                      Kram Jenny

13 kommentarer:

  1. Uh, det såg gott ut!! Min mage är konstig och gillar mest bara kritvitt bröd. Höhö, liiite annorlunda måste man ju vara! Kram och go helg så småningom!

    SvaraRadera
  2. Club sandwich är såååå gott, tur att man kan fylla dom med vad man vill för kyckling äter jag inte... Men på kavring det var nytt... Får kommas ihåg :)
    Här hemma blir det tidiga middagar istället för sena.. Om det nu är så att det är aktiviteter...
    Härligt med fredag och jag ska jobba dag 2 av 2 denna veckan.. Känns ok även om det är fredag.. Är kanon att både jobba och få vara hemma :)

    Ha en fortsatt fin kväll
    Kram kram Sandra

    SvaraRadera
  3. mumsi mumsi, det ser super gott ut. Ha det fint. Kram anette

    SvaraRadera
  4. Det lät väldigt gott! Måste provas. Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Det lät riktigt gott du.. kanske ngt att prova till fredagsmyset.. japp så får det bli ! Tack så mycket för receptet .
    En fin fredag till dej.. kram från mej.

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset lät supergott kram Diana

    SvaraRadera
  7. Men vad gott det ser ut. Verkligen värt att testa. Kram.

    SvaraRadera
  8. Hoppas din lediga fredag är precis som du vill ha den. Jag ska strax iväg och hämta barnen och sedan är vi med lediga.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Lät väldigt gott, det ska jag skriva ut...
    Ha fina helgen, kram

    SvaraRadera
  10. Det här är en av mina killars absoluta favoriträtter o jag gör den ofta. Hoppas du haft en härlig ledig fredag. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  11. Åhh, såå gott! Måste prova detta! Förresten så tänkte jag på dig igår när finalen i "Sveriges mästerkock" var... Du måste sööööka!

    Ha en härlig helg!

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  12. Mums!!! Låter gott, nu hoppas vi på en härlig vårig helg :) Kram Anna

    SvaraRadera
  13. Mums, ser verkligen gott ut, kram

    SvaraRadera