söndag 29 juli 2012

Lite trädgård


Idag så tog vi en tur till underbara, underbara Zetas trädgård, proppade i oss en massa gott fika som ni ser men framför allt så var vi där för att hitta något att plantera! Vi är inte så bra på det, så vi jobbar med icke levande ting i vår trädgård som att bygga ett litet plank eller mura en liten mur! Sånt som inte dör eller äts av rådjuren. Iallafall så fick en ljusrosa ros och en vit klematis  följa med oss hem! De ska klänga på väggen utanför vår matplats på en härlig rostig spalje av järn som inte existerar ännu. Jag valde mellen denna ljusrosa ros och en ljust gulvit honungsros, så sa hon den fantastiskt pedagogiska kvinnan som jobbade där att den ljusrosa var en snygg-ros och den gula var vild, rufsig och ruffig. Jag blev väldigt rådvill för jag vill ju ha det väldigt vilt och rufsigt och ruffigt men ändå ljusrosa. Jag blev räddad genom att sätta till en vit klematis som tydligen ska växa väldigt aggressivt! Det gillar jag något som växer aggressivt!


Om tre år ska dessa tydligen växa helt vilt om allt går vägen. Ser ju ganska ynkliga ut nu...


Men nu vill jag vara hoppfull och tro att de kommer att göra denna putsade grunden lite roligare! Imorgon så ska vi plantera dem! Har lärt mig vattna idag, jag har gjort helt fel innan iallafall kan jag säga! Ett under att några av mina blommor lever, men plötsligt så är det lite roligt med trädgården!


Maken har som vanligt murat! I två dagar har han murat en liten mur runt där vår utedusch ska stå! Ett av denna sommarens projekt, nästa är att börja bygga staket.

Nu ska jag sova, har suttit hela kvällen på våra grannars underbara brygga och druckit vin med grannar från byn, nya och gamla bektanskaper. Jättemysigt!

                                      Godnatt // Kram Jenny

1 kommentar:

  1. Vilken fin blogg du har!
    Jag är inte heller någon "van trädgårdsmänniska", trots att jag haft trädgård i snart 19 år.... ;) Men i takt med att barnen blivit äldre så har tiden och intresset vuxit. Trädgård är kul, faktiskt! ;) Kul med fint i trädgården i alla fall! ;) :)
    /Maria

    SvaraRadera