måndag 8 maj 2017

Photos of a week










Jag höll på att skriva "from last week....." Men insåg att det flugit förbi en vecka till och en ny veckas bilder ligger i kameran igen, galet vad fort det går nu och allt som är kvar på min Todo-list innan terminen tar slut.









Jag har impulsshoppat två såna här underbara överkast/plädar/superbra att ha att kasta över klädda möbler typ soffor, divaner, fåtöljer. Eller impuls och impuls, vi behövde helt enkelt flera och så råkade jag springa på dessa. De blev till sommarens kostym på TVsoffan och det behövs egentligen ytterligare en för att jag ska få till det fint..... Finns det någon kvar så blir det så! Nu har jag skarvat med fårskinn men de flyttar ut till utemöblerna snart hoppas jag, det snöade här tidigare idag...










En liten kaka har det också blivit, en helgstund som blev över med bruna övermogna bananer i skafferiet, bananer som ingen ville ha, då blev det en;


Banan- & cocoskaka.

2 stora ägg
2 dl strösocker
2 små övermogna bananer
50 g smält smör
1/2 dl havredryck
2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
vaniljpulver, jag drog många varv på en vaniljkvarn jag köpt.
1 1/2 dl rostade cocosflakes
smör till formen
florsocker att pudra över

Sätt ugnen på 175 grader. Vispa ägg och socker länge så det blir riktigt vitt och pösigt. Mosa bananerna, blanda havredryck med smält smör och mosade bananer och häll blandningen i äggsmeten.
Blanda de torra ingredienserna, mjöl och bakpulver och vaniljpulver, sikta ned i smeten och blanda försiktigt. 
Smöra en rund springform och bröa med cocosflakes. 
Häll smeten i formen och grädda i 25-35 minuter, ha koll och prova med sticka. 
Låt svalna en stund och stjälp sedan upp och pudra med florsocker!
















Denna kaka fikade jag på med min syster efter en extralång PW, extralång för allt som skulle avhandlas, inte för motionen då.....









Mycket saker hela tiden, alla på språng så här en ensammiddag med sällskap av kalendern....  Sallad på leftovers toppad med hallon och en överbliven pizzaslice.



















Lunch för två vid köksön, Caprese förstärkt av travar med sesamkex och tryffelsalami. Det gäller att ta vara på stunderna, här fick jag ha Pärlan för mig själv en stund.










Åh så mysigt när alla fem landar vid middagsbordet tillsammans, klicka här så kommer du till inlägget med recept på min tomatsallad med gurkhack och tomatjuicedressing!










Älskar, älskar, älskar dessa underbara gröna!! Helst till en Frozen Margarita.











Duka fint är mindfulness för mig. Dukningsterapi!











Jag trodde aldrig jag skulle få till det, jag jobbar ju inte direkt i city!! Men jag hann förbi Hunkydory sample sale! Bland annat en jumpsuit, denna randiga underbara bara bar mitt namn!! Mitt favoritplagg alla kategorier! Kan inte få för många av dessa och nu är det snart säsong för detta ultimata allt-.i-ett-plagg!

































Till sist bilderna från Residence bookazine är för snygga att inte hänga framme så jag rev ut några med sovrumsinspo och hängde på knoppbrädan!




Godkväll kära ni,
Detta var som sagt inte veckan som gick utan ytterligare en har flugit förbi, sitter vid köksbordet med resterna av kvällens stafettmiddag, leftovers från söndagens texmex. 
Pärlan äter sist ikväll efter fotbollsträning. 

Förra veckan var underbar, vi kommer snart att bli sex i familjen, det var det som var de spännande planerna jag skrev om! 



                                                          Kram Jenny




24 kommentarer:

  1. Sex i familjen? Vilket fint täcke och så mycket gott du bjuder på. Önskar dig en fin vecka. Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Åhh, så inbjudande gott allt ser ut av det ätbara..:)
    Men, Du... Var har Du hittat dessa plädar..?? Berätta!!!!!
    Nytillkomling..? Bebis eller hundvalp...? <3
    Stora kramen från Kate

    SvaraRadera
  3. Ja, vart tar tiden vägen...
    Konstigt så här på vårkanten när dagarna ändå blir längre att tiden har en tendens att inte räcka till.

    Ha det gott!
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Så vackert överkast. Visst rusar tiden. Men nu är det vår. Härligt.spännande med en till i familjen. Nu blir jag nyfiken. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vilka snygga överkast :) Och jumpsuit är ju så snyggt, gillade den <3 Massor av gott visar du med så man blir alldeles hungrig så här på morgonkvisten. Stor kram till dig och ha en toppen dag <3

    SvaraRadera
  6. Som vanligt vackra och inspirerande bilder! Hoppas att din tisdag blir fin.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Vad spännande med en till i familjen....... Underbar pläd du hittat. Är på jakt efter något liknande själv. Får man fråga var du hittade din? Vackra inspirerande bilder :-)!!! Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry för sent svar!!
      Plädarna kommer från IB Laursen!
      Kram Jenny

      Radera
  8. Så mycket fint och såå mycket gott. Spännande med en ny familjemedlem och mysigt såklart. Ha en härlig vecka finaste. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  9. Wooo wooow så läskande & vackert ❤️ ...
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  10. Underbara bilder och många godsaker. Kram!

    SvaraRadera
  11. Underbart! Och ja, de där tapas chili-grejerna är ju sååååå goda!!

    SvaraRadera
  12. Låter som en god kaka, den lär jag testa. Har också några bananer liggande som ingen vill ha. :)

    SvaraRadera
  13. Vad roligt att ni får tillökning i familjen!

    Jättefina bilder! Ha en fortsatt fin vecka (eller två :-) )

    Kram Lena

    SvaraRadera
  14. Åhh så snygg pläd! Gillar det där ljusblå...
    Goda tips som vanligt och fler i familjen? Härligt!
    Ha en skön onsdag, trots kyla och friska vindar.
    Kram Titti

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder och vilken god mat! Blir väldigt sugen!

    SvaraRadera
  16. Så fina saker du shoppat. Helt i min smak.
    Så gott med en kaka, ska "tvinga" barnen att baka något gott sen :)
    Kram.

    SvaraRadera
  17. Älskade färgen och mönstret på plädarna. Superfina bilder.
    Grattis till tillökningen. Kul :)

    SvaraRadera
  18. De där plädarna såg ju alldeles underbara ut. Och alla andra vackra bilder.
    Kram Helén

    SvaraRadera
  19. Älskade plädarna! Var är de ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sorry för sent svar!!
      Plädarna kommer från IB Laursen.
      Kram Jenny

      Radera
  20. Men mmmm den chokladkakan ser ju farlig ut :) jag är en sann chokladnarkoman kan INTE säga nej någonsin haha.

    Ha en grym helg och nu äntligen vankas sommar värme:)

    LOVE Maria på Inredningsvis

    SvaraRadera
  21. Choklad kaka är ju sååå gott <3 Hoppas du får en underbar helg fina du :) Ska visst bli alldeles underbart väder :) Kram

    SvaraRadera