måndag 17 mars 2014

Spretigt

blir det här inlägget inser jag när jag kollar bilderna i kameran. Många dåliga bilder också som inte får komma in på bloggen. Vi hade sjukstuga här förra veckan så att vi fick ställa in lite planer i helgen. Vi skulle haft vänner på middag i fredags bla och jag hade planerat att laga chili med smak av choklad och päron från nya älsklingskokboken från förra inlägget. Nu har den kokboken fött oss hela helgen ändå.


Bland annat så har vi fått ett nytt favoritrecept på pannkakor till helgfrukostarna med blåbär i och inte alls söta. Och jag bara måste tipsa om att ha till pannkakorna, skiva jordgubbar och låt dem koka sönder i lönnsirap. Så blir det jordgubbssirap, ljuvligt också tips från Samantha Larsens bok!



Smoothien blir alltid densamma gjord på bara havredryck och haltvtinade jordgubbar. Älskar havredryck också som den är att dricka tack vare kocken på jobbet som använder den jättemycket.


Jag har mest varit hemma och vabbat men det blev en blixtvisit i Fotografiskas shop för att shoppa för ett presentkort som skulle gå ut. Det blev Elliott Erwitts klassiska dam- och hundben som jag har alltid beundrat på min kära vän M´s gästtoa där den hänger som miniatyr.


Så nu står den här och skramlar som förste man ut i något som ska bli en stor tavelvägg vid matsalsbordet. Vi får väl se, tavlor är så svårt tycker jag. Men vi har en gigantisk stor kal vägg där...

Nu har vi ätit middag på leftovers i omgångar, goda saker från helgens nyprövade recept!


Igårkväll var alla friska så att vi kunde runda av helgen med söndagsmiddag hos goda vänner. Värdinnan är så mycket mera färgglad än mig så hon fick detta fång inslaget i Granits vaxade papper som jag inte förstår hur jag ska kunna leva utan nu, för det ingår bara i deras julkollektion.


Så nu blir det TVsoffan och te. Önskar er alla en fin ny vecka som iallafall här är fylld av snö vilket kanske inte riktigt var precis det vi önskade... Men jag hade öppet ut till altanen och puffade kuddar efter jobbet (vilken härlig förströelse) så var det vårluft om än iskall!

                                                                                            Kram Jenny



20 kommentarer:

  1. Vi spretar lite hit och dit emellanåt. Det hör liksom till. Härliga foton på både amerikanska pannkakor och blomster. Den värdinnan och värden blev nog väldigt glada :-) Cool tavla!

    Ha det fint!

    Välkommen in till mig om du har lust :-) /Lotta

    lottasskaparkraft.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Lite spret gör väl inget alls. Härliga bilder och hundben på en toa, jooo man tackar. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  3. Men du.....hur gott se det inte ut med pannkakor. Mums. Kram Anette

    SvaraRadera
  4. God morgon här med !

    Ser ljuvligt gott ! :)
    Vilka härliga bilder du bjuder. Tack för boktipsen.
    Kanske borde jag också skaffa en sån.
    Skönt att ni är friska nu.

    Ha en fin fin vecka !

    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Det där ska jag komma ihåg när jag ska bjuda
    på lyxfrukost, behövs ju inte så mycket för att
    det ska bli det egentligen. Härlig bukett!
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  6. Roligt projekt med en tavelvägg, men visst är det svårt att få till det som man vill. Kram.

    SvaraRadera
  7. Amerikanska pannkisar är det alltid här på helgen kram Diana

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder och vilken underbar tulpanbukett!

    Ha en bra dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Det ser verkligen gott ut :)
    Och dina havredrinkar måste bara provas.
    Tulpanbuketten är så vacker, kan tänka mig att din väninna blev glad :)
    Granits vaxade papper borde säljas på rulle :)
    Skönt att ni mår bättre.
    Kramar
    Jessica

    SvaraRadera
  10. wow, vilka läskande bilder! Både på maten och blommorna faktiskt. Vaxat papper är så fint. Har använt det lite i butiken faktiskt, men har inte mycket kvar. Det fick jag av en vän. Måste kolla var jag kan köpa in det.

    Kram kram

    Ps,, Jag älskar ert hus!

    SvaraRadera
  11. Älskar dina bilder och näääär kommer din kokbok????

    Kraam
    Petronella

    SvaraRadera
  12. så gott det såg ut och vackra tulpaner
    Ha en fin kväll
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Mmm ser väldigt gott ut. Åh vilken härlig bild oxå..
    Hoppas ni mår bra nu, kram

    SvaraRadera
  14. Hallå! Snön kan vi vara utan och hoppas alla är friska hos er! Mums, älskar pannkaka och dessa är ju lite extra! Vackra sugrör i smoothiesen. Som björkstammar, läckert!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  15. Ser jättegott ut! Sjukstuga är inte kul!

    De där sugrören var ju jätteroliga! Var har du köpt dem?

    Kram Malin

    SvaraRadera
  16. Vill också skapa en tavelvägg i vardagsrummet, över soffan. Den väggen gapar tom och vit just nu. Riktigt tråkigt! Min inspiration är lite låg just nu, vet inte riktigt varför men känner att allt ser tråkigt och likadant ut här hemma.

    Hoppas att familjen har hunnit bli frisk nu!

    Stor kram Johanna

    SvaraRadera
  17. Så god smoothie! Gillar din affisch jättemycket. Kram Stina

    SvaraRadera
  18. Frukostdags här, jag tror jag ska göra smoothies! Pannkakorna såg också goda ut...mmm

    SvaraRadera
  19. Här står jag och väntar på att crossianter ska bli färdigbakade i ugnen. Det har blivit en favvo till helgfrukosten här i familjen.

    Ha en bra söndag i solen!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Vilken fin bild, och smarriga pannkakor. Kram Anita

    SvaraRadera