söndag 23 december 2012

Packa, packa, packa

Vi ska inte fira julen här i år, så jag har inte en endaste fin julbild att bjuda på, så i detta inlägg så bjuder jag på en bild från Sköna hem istället med en krispig julveranda som jag tyckte var fin! Det skapar ingen julstämning att stuva bilen dan före dan.. Har kastat ut alla hyacinter och andra vissna julblommor som vi haft under advent. Så nu längtar jag till mammas och pappas julhus och börjar sedan om med att göra det vackert till nyår här!

 Hade några julklappar som jag skulle slå in nu på morgonen men flickorna hade använt allt papper, alla vackra band och alla etiketter så att jag får göra en avstickare på vägen och införskaffa mera och sen slå in dem i natt!

Igår så var jag med vännerna på vår årliga jultur som vi gör sista lördagen innan jul varje år! En av årets bästa traditioner och ett säkert energipåfyll istället för julstress! Vi började med lååång morgonfika på samma café som alltid, sedan avsluta den sista julshoppingen i ett par få små butiker, sedan en minst lika lång lunch som fika! Lite mera shopping och sen en stunds barhäng och det bästa av allt, resan till och från vårt julställe sker med båt! När vi klev i land så hade makar och barn förberett kvällens middag och alla våra kids bytte julklappar och hade snöbollskrig!

Nu ska jag ta tag i den här dagen, mitt i all packning håller jag på och sätter ihop en meny till mitt nästa cateringuppdrag som är på nyårsafton, en något pirrig dag att leverera mat på känner jag!


Ett stort tack till alla er som tittar in här, och för alla era fina kommenterer, de gör mig så glad! Till er alla nu, en riktigt god jul!  Många kramar //Jenny

6 kommentarer:

  1. Vi är heller inte hemma på julafton, känns lite skönt att slippa fixa och dona en massa, även om vi kör knytkalas så ska det ju ändå fixas innan alla kommer...
    Klart att ditt cartering uppdrag kommer att gå bra :)
    Vilken mysig dag ni måste ha haft :)

    Ha en riktigt God Jul
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag du verkar ha haft! Vilken härlig idé, sånt där gillar jag!
    Hoppas nu du får en riktigt skön julhelg med dina nära o kära! Kör försiktigt och många julkramar vännen! Så kul att vi hittat varann här.
    Kraaaam! Judita

    SvaraRadera
  3. God Jul å god fortsättning :)
    /Kram Anki

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni haft en bra julafton och önskar dig en fortsatt fin julhelg, kram Suss

    SvaraRadera
  5. En god fortsättning på julen!! Hoppas ni har några dagar ledigt och myser en massa! Kram!

    SvaraRadera