söndag 9 december 2012

När andra ljuset brinner


Vad gör ni denna adventssöndag? Jag har inte riktigt kommit igång ännu, var ute på middag igår med jobbet. Det blev inte sent alls men jag sov ändå längre än vanligt, kanske var det ovanan att slajda runt i högklackat inne stan i den här halkan. Vad gäller halka är jag 200 år gammal, jag är så rädd att halka omkull att det är larvigt. Jag får nog köpa broddar!

Jag hade velat att bara vara hemma och baka idag och göra julgodis men vi har även denna söndag en julmarknad att stå i stånd på. Idag så är det på barnens skola som vi säljer deras alster för att sända vinsten till deras vänskola i Kenya. Det är underbart väder här så att det kanske inte blir så tokigt ändå, jag har ju nattens alla timmar till julgodiset!


De här tufsade tulpanerna är helgens blommor här i huset och de har varit med om ett och annat! De var med mig på ett matuppdrag tidigare i veckan och innan dess var de ute med mig i värstra snöstormen för att jag sedan skulle halka på dem med foten, som tur var så var planen att de skulle vara ganska korta i olika gamla glas. Sen har de åkt runt med mig invirade i en fleecefilt lite hit och dit varit med på ett mingel och sen tillbaka hit! Sega små rackare!


Jag fortsätter på den gröna linjen, de här taklökarna följde med hem från förra helgens julmarknad och får bo på detta grova cementfat tillsammans med mera grön mossa. Fatet är ett trädgårdsfat som står ute annars men som i sista stund räddades från snöyran. Jag är väldigt förtjust i att plocka in utesakerna på vintern, brukar ni göra det?

Nej nu ska jag ta tag i den här söndagen innan den glider mig ur händerna helt och hållet!

Önskar er alla en underbar adventssöndag!        Kram Jenny

11 kommentarer:

  1. Så fina tulpaner, det är verkligen en av mina favoritblommor.
    Det jag skulle ta in för vintern var mitt olivträd, det står fortfarande ute, säkerligen dött nu! Det dog i somras trodde jag men sen så kom det nya grenar och blad vem vet det kanske överlever storm, snö och kyla med ;-)
    Vi har spenderat helgen i ishallen, varmare där än ute i alla fall...

    ha en fortsatt fin kväll och hoppas att det var en trevlig middag igår

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Nämen, finns det fler som är ute och slajdar i högklackat... Hahaha... här har du en till som är livrädd och halka och ser ut ungefär som om man vore en sisådär 200 år! Absolut, jag tar alltid in utesakerna och så blir de liksom lite nya och fina igen...

    Kram
    Petronella

    SvaraRadera
  3. Jaa högklackat i detta väder skulle jag inte välja, är lika rädd som du!
    Tulpanerna var så fina dom gillade nog hur de blivit behandlade!
    Julgodis vet jag inte om jag hinner, men det är också bara jag som äter, så det kanske lika bra att strunta i det!?ha en skön vecka!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att de tilltufsade tulpanerna är fantastiska!

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara bilder Jenny och ha en härlig måndag kram Diana

    SvaraRadera
  6. Gillar det gröna hos dej..fatet med taklökarna var fantastiskt vackert !!
    Tulpanerna var riktiga hjältar som hängt med på så mkt..fint att ha dom en o en så där !

    Stora kramen

    SvaraRadera
  7. älskar taklök...måste nog kolla om jag kan hitta så fina som du har ..:)

    SvaraRadera
  8. Jag gillar också att ta in utesaker över vintern, så jättefint med taklökarna på betongfatet. Och de där tulpanerna var ju ljuvliga, älskar blommor!

    Ha en fin dag!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Tipsar om min Jultävling med en omtyckt "Wings"-reproduktion som vinst! Var med och delta vetja! :)

    God Jul!! önskar Lina

    SvaraRadera
  10. Åh vad fint med allt grönt! Hoppas jag hittar nåt i blomväg helgen...

    Kram Anki

    SvaraRadera
  11. Vad fint med tulpanerna på det sättet... ska jag lägga på minnet.
    kram Jannike

    SvaraRadera