måndag 9 mars 2015

Goodiebag & Gift






Efter ett alldeles alldeles underbart sportlov i franska alperna har en galen vecka rusat förbi och ännu en ny har tagit början.




Vi blev som tusentals andra skidgäster fast bakom stenraset, kom hem ett och ett halvt dygn senare än planen. Ett lyxproblem men inte den ultimata starten med två timmars sömn inför veckan man ska byta jobb!



Dessutom så hade jag bokat upp en massa roligheter! Snyggaste vattenflaskan ever från Eva Solo är min efter tränings- och hälsoeventet på X-force! Den skulle ha följt med mig på träning dit som också fanns i goodiebagen, ett pass med PT och ett grupp-pass som i mitt fall skulle ha blivit yoga! Men en tappad röst gjorde att jag fick avboka... Annars väldigt nyfiken på X-force den världsunika svenska uppfinningen, träningsmaskinen som ökar den negativa belastningen och du kan träna kortare tid med större effekt! Me like! Jag vill hinna med så mycket annat också nämligen!




Larvigt glad kan man bli av en goodiebag som sagt!




En annan underbar gåva som jag fått sen sist är den här pläden från OM.




Från familjerna på kooperativet när jag slutade där i torsdags. En underar present som verkligen symboliserar alla mina år där först som förälder och sen som pedagog.




Jag blir så glad när jag får något som verkligen är jag!




Massvis av underbara blommor också, många sjuka på avskedskalaset vilket gjorde att somliga läs jag fick alldeles för mycket tårta och hade leftovers hela helgen...




Detta är dagens bild, hemkommen från nya jobbet proppad av intryck. Dricker kaffe och läser vardagslyxiga recept från Elle mat & vins vardagslyxmagasin!




Vardagslyx är den bästa lyxen! Köp denna om ni vill ha tips på en massa vardagsmiddagar, idag ska det bli plankbiff med saltgurka och soltorkade tomater här! J har kommit hem tidigare och redan satt igång. Lycka att laga middag tillsammans en helt vanlig måndagskväll.


                                                               Önskar er en underbar ny vecka!

                                                  Kram Jenny

14 kommentarer:

  1. Vilka pangbilder. Åhh så mysigt det ser ut både i alperna och i soffan. Kul att vi har likadana flaskor i våra inlägg idag Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder! =) Men du, vilken fin present! Ja, den verkar verkligen vara "du"!
    Ja, det är lycka att laga mat tillsammans en helt vanlig måndagkväll! Fortsätt njut av kvällen nu!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Så härligt med Alperna men vad jobbigt att bli så försenade... Vilken mysig pläd och vackra blommor du har fått. Spännande med nytt jobb, nyfiken på vart du ska jobba nu? Kramis Suss

    SvaraRadera
  4. Jasså det blev så. Att ni blev fast. Jag tänkte på er då jag hörde på nyheterna. Hoppas du trivs på nya jobbet!

    Kram Lena

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Så härliga bilder från er semester!
    Finaste pläden! Så gulligt av dem:) Spännande med nytt jobb! Gör du samma eller har du bytt inriktning?

    Ha en fin kväll söta du!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  6. Så härligt det ser ut. Det magasinet måste jag köpa..... Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Jag har varit i Trysil 3 år på raken, i år blir det något annat. Frankrike har jag aldrig skidat i. Låter fantastiskt spännande. Lycka till med nya jobbet! :)

    SvaraRadera
  8. Ljuvligt! Alperna är hänförande! Vilket sportlov ni fick. Ett äventyr. Så ni hamnade bakom stenröset. Hörde om det på nyheterna!

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  9. Så sugen jag blir på att åka skidor när jag ser ditt fantastiska foto ♡ ...
    /Kram

    SvaraRadera
  10. Vad härligt med franska alperna. Kram.

    SvaraRadera
  11. Men så härligt att åka skidor, finns det någon bättre semester egentligen.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  12. Alltså pläden är helt underbar kramis Diana

    SvaraRadera
  13. Men åh franska alperna slår det mesta - vad härligt!!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  14. Goodiebags är ju så spännande! Inga dåliga saker du får i dina heller, galet bra!

    Ha en bra vecka!
    Kram kram

    SvaraRadera